Avatar billede bossehansen Nybegynder
01. april 2005 - 23:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hent XML fil

Hej.

Jeg har lavet en windows app, som indeholder en AxWebBrowser. Gennem denne kan jeg navigere frem til en given side, hvor jeg skal hente et antal xml filer.

Jeg løber siden igennem og finder de <A href> som indeholder links til xml filerne og genererer et click event på disse links.

Mit problem er, at popup boksen med mulighed for at klikke gem eller cancel kommer frem. Jeg ønsker i stedet at hente filen direkte, så jeg kan gemme den på min harddisk uden at skulle accepterer gennem popup boksen.

Er der nogen, som har en ide, der kan pege mig i den rigtige retning. Jeg bruger diverse IHTML elementer.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2005 - 23:44 #1
Hvis du står med en string som indeholder URL, så er det nemt
at hente indholdet af den URL.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2005 - 23:45 #2
WebRequest wr = WebRequest.Create("http://www.domain.dk/noget.xml");
string xml = new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream()).ReadToEnd();
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 00:07 #3
Jeg vil straks teste dit forslag. Jeg vender tilbage med resultat i morgen tidlig :-)
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 00:25 #4
jeg har desværre ikke en string en direkte url, men i stedet en string som starter sådan /cehttp/servlet/..... Jeg synes ikke, at jeg med denne form for url kan få webrequest forslaget til at virke
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2005 - 09:50 #5
Nej.

Så skal du merge den URL med URL på det dokument du står med.

Hvis du har http://www.domain.dk/aaa/noget.html og /bbb/noget.xml så bliver
det til http://www.domain.dk/bbb/noget.xml
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 09:53 #6
skal uri'en parses eller kan man på en måde hente filerne uden om click event'en
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 09:54 #7
undskyld. Havde ikke lige set din sidste kommentar
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 10:23 #8
svarer et WebRequest til et klik på et link til en xml-fil. Jeg får en WebException --> Fjernserveren returnerede en fejl: (403) Forbudt
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2005 - 10:41 #9
ja webrequest svarer til et klik

er URL'en blevet konstrueret rigtigt ?

er det en site som kræver login således at webrequest skal sende info med for at være i
samme session som resten ?
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 10:59 #10
url'en er rigtig nok. Men du har ret i at site'et kræver login, og at det skal være i samme session. Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 11:08 #11
Det kan være at lidt mere info vil hjælpe.

Jeg logger ind på siden med login og password. Vælger herefter hent og får listet de xml-filer, som er til download. Disse kan nu hentes ved at klikke på dem og vælge gem
Avatar billede bossehansen Nybegynder
02. april 2005 - 11:10 #12
og det sker via et https link
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2005 - 14:06 #13
Det bør kunne lade sig gøre, men jeg er meget usikker på hvordan man griber
det an.
Avatar billede bossehansen Nybegynder
06. april 2005 - 08:30 #14
arne_v --> jeg har desværre ikke fået en fungerende løsning endnu. Men du har fået skubbet mig i den rigtige retning, så hvis du vil have en velfortjent del af pointene, så smid lige et svar. Så skal jeg nok poste en løsning, når/hvis jeg finder en :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2005 - 08:39 #15
ok