Avatar billede enur Nybegynder
30. marts 2005 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DateTime dt = null ?

Hejsa,

Jeg sidder her med et lille problem med DateTime. Mit problem består i at jeg vil give denne en værdi ala null, men jeg forstår dette ikke lader sig gøre. Jeg har forsøgt mig med

DateTime dt = null;

men det kan man ikke så pt bruger jeg DateTime dt = new DateTime(0) og dette er ikke en holdbar løsning når man på et tidspunkt skal til at sammenligne datetimes.

Er det ikke muligt at tildele en datetime værdien null?
Avatar billede askhoej Praktikant
30. marts 2005 - 12:45 #1
DateTime dt = DateTime.MinValue;
Avatar billede askhoej Praktikant
30. marts 2005 - 12:46 #2
Og nej, DateTime kan ikke være null
Avatar billede enur Nybegynder
30. marts 2005 - 12:55 #3
Yep du har ret. MinValue og DateTime(0) går ud på et men hvis du poster det som et svar så kan det jo være at jeg giver dig et par points ;)
Avatar billede askhoej Praktikant
30. marts 2005 - 12:59 #4
et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 13:26 #5
DateTime er ikke en class men en struct og en struct kan ikke være null