Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. marts 2005 - 03:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

MSDE login fejler

Hejsa..

Jeg har oprettet og startet en instans af MSDE server via "MSDE 2000 Release A" og cmd med div. kommando parametre...sådan her:

C:\MSDERelA\setup.exe SAPWD="kode" INSTANCENAME="HSServer" SECURITYMODE=SQL DATADIR="C:\HSServer"

dvs. jeg kører i mixed mode...

Jeg får følgende fejl når jeg prøver at forbinde til databasen:

"Cannot open database requested in login 'HS'. Login fails. Login failed for user 'sa'."

Har i nogen ide til, hvorfor den fejler...?

Mvh. PabloPablo
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 08:16 #1
Login failed for user 'sa'

Antyder jo at den er gal med passwordet til sa brugernavnet.

Det angiver man også til setup command line:

SAPASSWORD=XXXXXXX
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. marts 2005 - 14:25 #2
jamen, det har jeg allerede benyttet, her er hvorledes jeg installerede serveren:

C:\MSDERelA\setup.exe SAPWD="pass" INSTANCENAME="Server" SECURITYMODE=SQL DATADIR="C:\dir"

og i min Connectionsstring som ligger i app.config ser således ud :

<add key="ConnectionStringData" value="Server=.\Server; Database=navn; User ID=sa; Password=pass" />
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 22:24 #3
Samme password begge steder ?

Og har du checket i registry at LoginMode faktisk står til 3 ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. marts 2005 - 22:29 #4
til det første spg. - ja, de er ens...

til det andet, hvor i reg. skal jeg kigger og hvordan ændre jeg den så den altid er 3, hvad end det så indikere...?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 22:36 #5
Prøv:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSSQLServer\MSSQLServer

ellers søg efter den.

3 = mixed mode = hvad du vil have
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. marts 2005 - 22:42 #6
nåå, det har ikke ngoet med mixed mode at gøre, er jeg ret sikker på, pga. jeg har en fejl tidligere da jeg ikke kørte i mixed mode, og den forsvandt da jeg angav at den skulle køre i mixed mode via div. kommando parametre...
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 22:46 #7
har du nok desværre helt ret i

du har styr på store/små bogstaver i passwordet ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. marts 2005 - 22:57 #8
yep
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 22:59 #9
kan du logge på med sa og dit password fra isql eller osql ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. marts 2005 - 23:30 #10
yes
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2005 - 23:34 #11
så har jeg vist ikke flere gode ideer

hvorfor kører du iøvrigt ikke med integrated security ?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
31. marts 2005 - 00:02 #12
det ved jeg ikke lige hvad er, kan du forklare mig det...?
Avatar billede pablopablo Nybegynder
31. marts 2005 - 03:33 #13
Hej Arve, sry....jeg havde sgu ikke helt styr på min kode, som jeg troede...fejlen skyldes, at jeg i min connectionString ref. til den database jeg ville "attache" og ikke til mater database som jo står for dette...do!

grunden til at jeg ikke havde fundet fejlen før, var pga. jeg tilgik CS'en via en enum...men den ref. til den forkert CS---så som sædvanlig er der en logisk grund til fejlen...

men du skal alligevel have tak for forsøget og du får dine points hvis du ligger et svar, jeg er nemlig i godt humør nu...hihi...

Mvh. PabloPablo
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2005 - 07:36 #14
ok