Avatar billede xz619 Nybegynder
29. marts 2005 - 16:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ftp - router config

Hvilke porte skal jeg forwarde for jeg kan hoste en FTP på nettet?

jeg har en LinkSyS router og bruger Bulletproof FTP server
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
29. marts 2005 - 16:58 #1
Port 21
Avatar billede xz619 Nybegynder
29. marts 2005 - 17:01 #2
kun? for når jeg gør det, kan jeg stadig ikke :/
Avatar billede steen_hansen Forsker
29. marts 2005 - 17:03 #3
passive transfers måske
Avatar billede gammelhat Nybegynder
29. marts 2005 - 17:07 #4
Hvornår opstår problemet, ved oprettelse af forbindelse til port 21 (kan du logge ind), eller når data skal overføres?
Avatar billede xz619 Nybegynder
29. marts 2005 - 17:07 #5
som er hvilke porte =)
Avatar billede xz619 Nybegynder
29. marts 2005 - 17:07 #6
btw, fejlen jeg får når jeg forwarder port 21 er: www.t0b1a5.person.dk/errormsg.JPG
Avatar billede xz619 Nybegynder
29. marts 2005 - 17:08 #7
gammelhat - når jeg logger ind
Avatar billede zinuss Nybegynder
29. marts 2005 - 22:10 #8
Måske kan dette hjælpe....

When running the ftp server behind a router, the ftp server can only use local ip (10.0.xxx.yyy, 192.168.0.xxx ...).
This causes problems when a client switches to passive mode (PASV) because the ftp server will reply with the internal lan ip; as a consequence the ftp client can not transfer data (no directory listing, no upload / downloads, only commands).

Det ser ud til det er via IE du prøver at logge på.. Har selv rodet med problemmet, og opgav til sidst.
Avatar billede xz619 Nybegynder
30. marts 2005 - 21:36 #9
tjah - det jeg umiddelbart tror jeg mangler er det som steen hansen omtaler - passive transfer, som jeg antager også skal have åbnet nogle porte
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. marts 2005 - 22:04 #10
Det bruges, når du vil have, at den lokale klient skal etablere forbindelse til din FTP-server, istedet for det omvendte. Det kan være nødvendigt mht. firewalls og visse gateway konfigurationer. Dit system skal selvfølgelig understøtte passive transfers, og dine "kunder" skal aktivere passive transfers i deres klienter.
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
30. marts 2005 - 22:36 #11
har selv haft problemer med Bulletproof ftp server, men da jeg skiftede til WS-FTP gik det hele meget lettere.

Mindre guide, hvis du er helt grøn indenfor FTP hosting http://www.ftpplanet.com/ftpresources/pc_ftpserver.htm
Avatar billede xz619 Nybegynder
31. marts 2005 - 18:55 #13
tr0-ben, jeg prøvede ws_ftp og fik det til at virke - men jeg har købt en lincens til bulletproof ftp, så ville foretrække at bruge dette stadig.

steen hansen - jeg takker, grunden til jeg ikke kunne logge på var fordi jeg prøvede at connecte fra serveren selv :P

smidder I lige et svar?
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. april 2005 - 19:54 #14
Takker :)
Avatar billede xz619 Nybegynder
02. april 2005 - 11:46 #15
tr0-ben smider du også et svar eller hvad?
Avatar billede tr0-ben Nybegynder
02. april 2005 - 12:05 #16
Eftersom mit svar ikke var fuldtud brugbart, synes jeg steen hansen skal have alle points.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. april 2005 - 13:47 #17
Det var mit svar så heller ikke. Tænkte overhovedet ikke på, at xz619 havde forsøgt fra samme server :)