Avatar billede pia_her Nybegynder
29. marts 2005 - 14:27 Der er 7 kommentarer

Linjeafstande ændres, word 97

Jeg har oplevet, at når jeg har lavet at dokument i word 97 på een komputer, og åbner dokumenter på en anden komputer med word 97, så er linjeafstanden ændret.

Burde det ikke være sådan, at når man åbner en word-fil, så får man samme visning som på den komputer dokumentet blev lavet ?
Avatar billede doodoo Novice
29. marts 2005 - 14:33 #1
Er ikke så kendt i word - men kunne forestille mig Preferences er sat forskelligt op...
I et hvert tekstbehandlings program kan man sætte afstanden mellem linjerne til noget forskelligt..

- nok dette der kunne være fejlen
Avatar billede halifax Nybegynder
29. marts 2005 - 15:02 #2
Opsætningen i Word dokument ændres ikke, hvis dokumentet åbnes på en anden computer (her oven i købet med samme version af Word).
Er Indstillinger (Preferences) anderledes på den anden pc, vil det kun gælde for nye dokumenter lavet på den.

Er det kun visning på skærm ved pc2, at dokumentet ser anderledes ud? Kan tænkes at den skærm måske har en anderledes opløsning/opsætning.
Eller er det også ved udskrift fra pc2 at dokumentet er ændret?  I så fald har jeg ikke hørt om problemet før - eller kender årsagen til det.
Avatar billede pia_her Nybegynder
29. marts 2005 - 15:27 #3
halifax > Det er også udskriften som er ændret ved udskrift fra pc2. Skærmen på pc2  har samme opløsning.
Avatar billede schunck Juniormester
29. marts 2005 - 15:47 #4
hvilken udgave af word åbnes .doc som på pc2?
Avatar billede halifax Nybegynder
29. marts 2005 - 23:21 #5
Bruger selv Word 97 og har ofte modtaget et doc. fra andre uden at opleve tilsvarende problem. Kan kke gennemskue årsagen. Linieafstand kan kun angives til enkelt, halvanden eller dobbelt.
Der må være nogen med andre bud
Avatar billede schunck Juniormester
29. marts 2005 - 23:38 #6
Kan det ikke være at den ene pc's word er opdateret, og den anden ikke er?
Se evt. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=5261EF7F-CC89-403C-949F-5F423E68C7AF&displaylang=da

Jeg har heller ikke hørt om det før, det lyder mystisk.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2005 - 16:04 #7
Der er sket rigtig meget siden win97.
Enten kan du bede afsenderen gemme som win97 eller også må du markere det hele og vælge typografien "normal". Evt sætte ind i nyt dokument.