Avatar billede pedef Nybegynder
29. marts 2005 - 10:46 Der er 6 kommentarer

hvad er bedst?

Jeg vil bruge ca. 5-6000 på en ny pc uden skærm, jeg spiller ikke, skal mest bruge den til billedbehandling og grafikopgaver.

Hvad med denne Medion model 36, xp3400+ til kr 5999 fra Computercity:

Athlon 64 3400+
512 ddr ram pc 3200
200 gb harddisk 7200 rpm
Radeon 9200se 128mb
Dvd brænder 16x6x4x40x24x
Lan, 6.1 lydkort, 6x usb 2.0,
Kortlæser, firewire
Windows XP home
Etrust antivirus, Nero

Er Medion et godt mærke? Er det et bedre tilbud end denne fra Bilka:

HP Pavilion Athlon 64 3000+
Model a809.dk. AMD Athlon 64 3000+, 512 MB
DDR RAM, 160 GB harddisk 7200 omdr./min.
16x DVD+/-RW brænder (dual layer), 256 MB
GeForce FX 5500 grafikkort med TV-Out,
16-bit lydkort (onboard), 6 x USB 2.0,
2 x FireWire, 10/100 LAN (til netværk og ADSL).
Incl. Windows XP Home, Works 8.0,
Norton Antivirus 2005 med 60 dages opdatering.
4999,-

Iøvrigt, hvem sælger Centrino-maskiner? Please help, jeg skal købe den idag.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. marts 2005 - 11:11 #1
http://www.alltheweb.com/search?cat=web&cs=utf8&q=Centrino&rys=0&_sb_lang=pref

Medion plejer at være udmærket, Aldi fører som regel Medion.

Bilka har så vidt jeg ved temadag omkring HP.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. marts 2005 - 11:18 #2
nr 1 er bedre end 2 med både processor, lydkort og grafikkort; måske også ram.
Medion er normalt ok, problemet med den er kun at det er et tysk mærke. Tror det vil være det bedste køb at tage nr 1, selv om der er mindre ram på grfikkort, det opvejes af kvaliteten/ydeevnen efter hvad jeg har læst. Tror også du er mere fremtidssikret med 1.
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. marts 2005 - 19:38 #3
1 éren har den dårligste grafikkort, det første jeg vil gøre med den , er at smide grafikkortet ud og købe en ca 1000- 1500 kr grafikkort
2 éren har den bedste brænder.

Det største spørgsmål er nok mest .. skal det være nogen af dem ivirkeligheden...
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
30. marts 2005 - 12:42 #4
Efter hvad jeg læser på www.Tweaknews.net skulle radeon 9200 SE ikke være så dårligt, det slår Fx5600 på mange testområder, godt nok er det ikke et kort til hurtig grafik og højt krævende spil, men ellers ok. Det har passiv køling hvor Geforce har egen køler. Såvidt jeg læser testen på 3d er geforcefx 5500 ikke specielt godt, klarer sig såvidt jeg kan se dårligere end Radeon ville gøre.
Så jeg kan ikke umiddelbart give mrrius ret i det skulle være dårligere til dit behov. Spørgsmålet er så om du ved at ofre 300 mere, kunne få et kort der var  bedre. men det er vel standardpakker du har set på?
Avatar billede mrrius Nybegynder
06. september 2005 - 10:27 #5
radeon 9xxx se klarer sig fint i test , indtil man begynder at slå AA og AL til og andre 3d ting , så taber den fuldstendig pusten. når man for ca 600 kr kan få et udemærket spille grafikkort , så vil jeg slet ikke gide tænke på radeon9xxx se.
Her er en hastigheds test over de mindste " spille " grafikkorts man skal tænke på:
http://edb-tidende.dk/article.php?id=34
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. december 2009 - 22:47 #6
hvad med at få lukket af her, hvis brugeren stadig eksisterer?