Avatar billede sluppermand Nybegynder
29. marts 2005 - 09:52 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilken CRT skærm skal jeg købe?

Jeg skal ha mig en ny skærm. Det skal være en 19 tommer CRT skærm velegnet til gaming, navnlig Counter-strike. Den skal kunne opnå 100 hertz selv ved høj opløsning. Prisen er selvfølgelig ikke ligegyldig, men nu plejer CRT skærme ikke at være så dyre så lad os sige max 3000kr. Nogen gode bud?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 09:59 #1
Hvad er høj opløsning i dine øjne / øre ? (det er lidt svært at finde en god model til dig uden at vide det) ;)
Avatar billede ripoff Nybegynder
29. marts 2005 - 10:06 #2
Viewsonic laver rigtig gode crt skærme. Jeg kan klart anbefale denne skærm.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=49870

meen hvis du forventer en 1600*1200 i 100 hz så finder du intet i 3000 kroners klassen.

for resten af pengene kan du jo købe et godt headset :-)
Avatar billede fejl Nybegynder
29. marts 2005 - 10:06 #3
1-Jo mere oplysning du kan få jo bedre skærm du har.
2- Jo mindre dpi du kan få jo bedre billed du har.

Så du skal ikke betale for meget pga CRT skærm.
Prøv: www.edbpriser.dk
Avatar billede sluppermand Nybegynder
29. marts 2005 - 10:26 #4
den viewsonic G90fb skærm ser rigtig god ud. Den kan kører 89 hertz ved 1280x1024 hvilket er godt. Nogen der ved om den kan kører 100 hertz ved 1024x768?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 10:30 #5
Det skulle den kunne ifølge mine oplysniger ;)
Avatar billede sluppermand Nybegynder
29. marts 2005 - 10:56 #6
viewsonic'en ser go ud, men jeg vil være sikker i mit køb af skærm, så er der andre anbefalinger?
Avatar billede sluppermand Nybegynder
29. marts 2005 - 11:03 #7
Af andre gamere er jeg blevet anbefalet Samsung Syncmaster 959NF http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21864

hvilken er bedst?
Avatar billede screem_brille Novice
29. marts 2005 - 11:10 #8
Kender ikke viewsonic´en, men har hørt en pokkers masse godt om netop 959NF skærmen
Avatar billede sluppermand Nybegynder
29. marts 2005 - 11:14 #9
ja den kører nogle fine høje hertz. 100hz ved 1280x1024 :)
Avatar billede ripoff Nybegynder
29. marts 2005 - 12:11 #10
>sluppermand
Personligt kan jeg ikke svare på dit spørgsmål om hvilken er bedst da jeg aldrig har haft en Samsung skærm. Du kan selvfølgelig være heldig at en bruger dukker op der har prøvet begge modeller men ellers tror jeg at uanset hvad du vælger ( hvis du vælger en af disse 2 nævnte )får du sikkert en ganske god skærm.
Avatar billede craft Nybegynder
29. marts 2005 - 16:02 #11
Jeg vil også lige nævne, at jeg fra stort set alle Counter-Strike gamere, jeg har snakket med har hørt, at 959NF skulle være gudeskærmen over dem alle. Om det så skyldes, at de alle siger det fordi de har hørt det skal jeg ikke kunne sige, for jeg har aldrig set den. Men altså: Jeg har også hørt, at den skulle være fantastisk.
Avatar billede jaynick Nybegynder
31. marts 2005 - 22:24 #12
ViewSonic G90f(b) - http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49870

En skærm jeg netop selv har erhvervet mig, med nogenlunde samme formål som dig.
Den er ligesom alle CRT skærme, stor, men kan helt klart anbefales.
Det er en superfed skærm, med fladt billedrør, et lækker design, og den er genial når det kommer til FPS spil såsom CS. Den kan køre 100hz (for de 100 fps som jeg supponerer du er ude efter) i alle opløsninger op til 1280x1024, og har en dot pitch på 0.21 mm. Desuden har den en funktion der hedder 'UltraBrite', som blusser farverne op, således at man kan se alt på et map som fx de_train.

Ydermere synes jeg prisen er overkommeligt, produktet taget i betragtning.

:)
Avatar billede sluppermand Nybegynder
15. juli 2005 - 18:26 #13
har købt
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2005 - 19:04 #14
nå men var da godt vi kunne spilde vores tid så...