Avatar billede michael-k Nybegynder
26. marts 2005 - 15:13 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af portfolio

Har sat og leget lidt med noget design til min personlige side.

http://www.michaelknudsen.dk/portfolio5.jpg
http://www.michaelknudsen.dk/portfolio6.jpg

Først skal det være den farvede eller grå baggrund.

Og ellers bare en general konstruktiv vurdering :)

PS Billedet er bare lånt og bliver skiftet ud.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 15:17 #1
er du fotograf? hvis ikke hvad skal det kæmpe store billede så være der for, det fylder så meget at jeg er nød til at scrolle ned for at se sites reelle informationer.

Ellers synes jeg menuen er fin den er lidt spændende men stadig brugervenlig.

Jeg kan bedst lide design nummer 1 da baggrunden giver lidt mere liv til sitet, end når det hele bare er blåt og gråt som det er 1 million andre steder på nettet.
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. marts 2005 - 15:20 #2
ahh ikke prof fotograf, men lidt mere hygge/amatør.

Det skal afspejle hvad jeg laver, det vil sige visualisering, grafik og lidt foto ;)  Så det med vilje at billedet er så stort :)
Avatar billede werd Nybegynder
26. marts 2005 - 15:21 #3
den favede klart - den anden er alt for mørk.. men i princippet kunne du jo bare vælge en lidt lysere ensfarvet baggrund - det ville loadtiden blive betragteligt kortere af.

Meget flot design - kan bare ikke se hvad de store billede af en trappe har me det at gøre. Du siger at du vil skifte billedet ud - men hvorfor skal der være et stort og ligegyldigt billede i topppen?

Mvh. Andreas
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. marts 2005 - 15:23 #4
Michael - du skriver kun lidt foto, for mig at se virker siden som en helt klar fotonørd der vil vise sine fotos frem, jeg får slet ikke nogen opfattelse af at der er andet grafisk ( ud over designet er flot )

Ville gøre det store billede en del mindre, hvis du kører med en opløsning 800x600 ser man faktisk ikke andet end billedet
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. marts 2005 - 15:28 #5
Den er ikke designet til 800x600, så det derfor, mine brugere vil kører med betydelig større opløsninger, selv i 1024x768 vil der være scroll.

Det med load tiden bliver selvfølgleig minimeret en del når jeg får kodet og optimeret grafikken.

Nu skrev jeg visualisering - det betyder at jeg visualisere konstruktioner i 3d, så det bliver selvfølgleig sådan noget der kommer der. Og billeder er bare ikke så fed en fotograf endnu ;)

Så selve hele billedet kommer til at afspejle ting jeg laver og intressere mig for og så det med til at fremme udtrykket i designet syntes jeg selv ihvertfal, man skal nok være lidt af en designer nørd for at syntes det ;)  Men det da ihvertfal mine tanker vedrørende den del. Også derfor at teksten fylder så lidt i forhold til billedet, det billedet som er vigtigt. Dog hvis du kører 1280 og opefter får du det hele med.
Avatar billede werd Nybegynder
26. marts 2005 - 15:38 #6
hvis man kører 1280 og opefter kører man langt fra altid full screen i IE så den holder ikke helt. Der er ikke noget at gøre ved det, man kan ikke bare "designe" til 1024 og opefter - det er ihvertfald ikke særligt brugervenligt
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. marts 2005 - 15:41 #7
Måske du har ret, vil lige vurdere det en ekstra gang. Eller ihvertfal så lave det så der ikke kommer scroll i 1024x768 måske.
Avatar billede vistodk Nybegynder
26. marts 2005 - 16:52 #8
ville klart vælge nr1
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. marts 2005 - 19:41 #9
Nå smid nogle svar de herre, ser ikke ud til der kommer mere.
Avatar billede triple-x Nybegynder
27. marts 2005 - 19:52 #10
svar :) held og lykke med dit site
Avatar billede werd Nybegynder
28. marts 2005 - 15:34 #11
svar
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. marts 2005 - 19:59 #12
super takker for hjælpen. Jeg vil vurdere det i har sagt, har smidt det et par andre steder også, så der kom nogle forslag og nogle er magen til jeres, så der sku hold i jeres kritik ;)

30 af de stærke på vej.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. marts 2005 - 20:02 #13
mange tak for point :)smid gerne et link i denne tråd hvis du smider en ny vurdering op eller bare retter det til
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. marts 2005 - 20:57 #14
Vil jeg gøre. Det bliver nok først i weekenden at den bliver opdateret :)