Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 15:11 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Kan kun køre i 800X600 og 4bit farver.

efter at have haft nogle problemer med min computer, valgte jeg at køre systemgendannelse og nu vil min computer kun køre i 800X600 og med 4bit farver.
kan problemet løses med hijackthis?:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:58:18, on 26-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\EnigmaticSoftware\CacheSentry\CacheSentry.exe
C:\Documents and Settings\Beelzebub\Skrivebord\Internet værktøjer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tv2.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\Userinit.exe
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: emptemp2.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emptemp2.exe
O8 - Extra context menu item: Download using Download &Express - C:\Programmer\Download Express\Add_Url.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O9 - Extra button: WeatherBug - {AF6CABAB-61F9-4f12-A198-B7D41EF1CB52} - C:\Programmer\AWS\WeatherBug\Weather.exe (file missing) (HKCU)
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,81/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1109020432139
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9B03C5F1-F5AB-47EE-937D-A8EDA626F876} (Anonymizer Anti-Spyware Scanner) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/WebAAS.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/en-us/1,0,0,19/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
O23 - Service: Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\winpnp32.exe (file missing)

Jeg skal snarest have formateret min computer, så det er kun de mest kritiske problemer jeg behøver hjælp til...
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 15:13 #1
Det skyldes nok mere en fejl emd dit grafikkort driver (eller mangel på samme) *S*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 15:16 #2
Helt enig med overnstående. Opdater bundkortsdrivere og grafikkortsdriver, så er du nok kørende igen.

Mht din log er der kun en enkelt linie som er snavs og skal fjernes.

Genstart i fejlsikret tilstand.

Klik start | kør, skriv regedit og tryk enter.
Find denne nøgle i registreringsdatabasen og udvid den så du kan se de underliggende objekter.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

Udvid den så du kan se de underliggende nøgler.
Højreklik denne nøgle og vælg slet:
Windows 32-bit PnP Driver (winpnp32)

Generelt:
Hvis du bliver nægtet adgang så udfør følgende for at sætte sikkerheden så du må slette:

Klik Nøglen så den er markeret.
Klik Rediger | Tilladelser.
Marker "Alle" og sæt kryds i Tillad i "Fuld kontrol".
Klik knappen Avanceret, og sæt kryds i den nederste: "Erstat tilladelsesposter på alle underobj......"
Klik Anvend og ok
Og igen Anvend og ok.

Luk regedit når du har slettet de 3 poster.

Genstart normalt og kom med en ny log.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 15:17 #3
"Luk regedit når du har slettet de 3 poster"

Der er selvfølgelig kun 1 post der skulle slettes.
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 15:45 #4
prøver lige:)
Det er temmelig svært at arbejde med den her opløsning:)

mht driveren, så har jeg forsøgt at opdatere dem, men den kan ikke finde dem!?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 15:47 #5
Ja, det er ikke nemt *s*

Hvis du fortæller hvilket bundkort og grafikkort du har, kan vi hjælpe med at finde dine drivere.
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 15:49 #6
Hvis du fortæller lidt om dit bundkort / grafikkort kan vi hjælpe lidt mere ;) hvis du ikke ved hvad du har af bundkort / graffikkort, kan everest fra lavalys.com hjælpe dig *S*
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 15:54 #7
nvida gforce fx 5600xt grafikkort.
kan man se hvilket bundkort man har i enhedshåndtering?
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 15:59 #8
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 15:59 #9
Motherboard:
MSI P4MAM-L (MS-6787)

Det er navnet på mit bundkort iflg. everest:)
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 16:03 #10
her under drivers, jeg kan dog ikek komme helt derind da jeg pt for en time out, men her er linket http://www.msicomputer.com/support/TechSupport.asp
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 16:05 #11
Her er dine drivere:
http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=466&kind=1

Det drejer sig især om via 4in1 driverne som du bør downloade og installere.

Kommer der en ny log ?
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:07 #12
okay, skal jeg vælge at dl'e P4MAM-V, eller passer den ikke?
kunne ikke se en der hed MSI P4MAM-L (MS-6787)
Eller skal jeg hellere bruge linket i everest?
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:11 #13
Den nye log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:11:24, on 26-03-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\EnigmaticSoftware\CacheSentry\CacheSentry.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\Lavalys\EVEREST Home Edition\everest.bin
C:\Documents and Settings\Beelzebub\Skrivebord\Internet værktøjer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tv2.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\WINDOWS\System32\Userinit.exe
O2 - BHO: Control Popups in Internet Explorer - {41353F8B-78CE-48A5-BE44-153ED293D192} - C:\Programmer\PopupPopper\PopLib.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~1\VPTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AWMON] "C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Startup: emptemp2.lnk = C:\Programmer\Empty Temp Folders 2.8.3\emptemp2.exe
O8 - Extra context menu item: Download using Download &Express - C:\Programmer\Download Express\Add_Url.htm
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: PopupPopper Kontrol Panel - {3E94F358-9537-4BBA-8D12-D7F8A0136973} - C:\Programmer\PopupPopper\SiteList.exe
O9 - Extra button: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: PartyPoker.com - {B7FE5D70-9AA2-40F1-9C6B-12A255F085E1} - C:\Programmer\PartyPoker\PartyPoker.exe
O9 - Extra button: WeatherBug - {AF6CABAB-61F9-4f12-A198-B7D41EF1CB52} - C:\Programmer\AWS\WeatherBug\Weather.exe (file missing) (HKCU)
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/en-us/4,0,0,81/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1109020432139
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9B03C5F1-F5AB-47EE-937D-A8EDA626F876} (Anonymizer Anti-Spyware Scanner) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/WebAAS.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/en-us/1,0,0,19/mcgdmgr.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O20 - Winlogon Notify: NavLogon - C:\WINDOWS\System32\NavLogon.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Programmer\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZONELABS\vsmon.exe
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:18 #14
jeg har ikke rigtig held til at downloade den driver til mit bundkort...
det virker som om den ikke rigtig kan oprette forbindelse!
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 16:19 #15
det passer meget godt, for jeg har også lidt problemer herfra, men du kan godt installere din gfx kort driver nu, så du kan ændre din opløsning ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 16:20 #16
Mht driverne:

Se mit indlæg 26/03-2005 16:05:11
Eller brug dette direkte link til 4in1 driverne:
http://us-download.msi.com.tw/support/dvr_exe/mbd_dvr/VIA4in1455_73.zip

Mht loggen så gemte der sig en enkelt linie som jeg havde overset:

Fix denne linie i HiJackThis:
O9 - Extra button: WeatherBug - {AF6CABAB-61F9-4f12-A198-B7D41EF1CB52} - C:\Programmer\AWS\WeatherBug\Weather.exe (file missing) (HKCU)
Genstart, du behøver ikke komme med en ny log. Den forsvinder med garanti.

Men din lille tur i regedit, gik godt. Den service er væk.
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:26 #17
Juhuu!!!!!

Nu er det pludselig til at overskue:)

Ville det være en god idé at opdatere alle ens drivere??
eller er det noget pjat, hvis det ellers virker fint?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 16:29 #18
Du bør faktisk kun installere de drivere du skal bruge. Nu er der et deaktiveret onboard grafikkort i din maskine, så det vil ikke give mening at opdatere dens driver. Og hvis dine andre enheder fungerer fint, så bør du ikek opdatere driverne. Det kan til tider give uventede resultater.

f.eks:
Min lydindgang hold med at fungere da jeg opdaterede drivere, men med de originale drivere virkede de igen.
Avatar billede screem_brille Novice
26. marts 2005 - 16:30 #19
Oftest er det en god ide at sørge for ens drivere osv er opdaterede *S*
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:33 #20
Da jeg genstartede havde min com problemer med at lukke et program der hed noget i stil med "should not see me"...
Det gjorde mig lige lidt nervøs????
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 16:38 #21
Det skal du ikke være. Jeg har set det en enkelt gang før og søgte så på hvad det var og det er helt ufarligt.
Jeg kan ikke huske den specifikke forklaring, men teksten "Should not see me" er ihvertfald helt korrekt. Det er vistnok den proces som lukker andre programmer ned.
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:43 #22
okay, det var godt:)
Jeg har nemlig en mistanke om jeg har haft ubudne gæster på min computer, da den har opført sig MEGET mærkeligt!!
Næsten alle mine drivere er i uorden:(
feks kan jeg helle ikke afspille lyd og video i winamp(free)..
Det skulle vist også være et problem med mine drivere...
Avatar billede beelzebul Nybegynder
26. marts 2005 - 16:45 #23
men jeg kan se det er gået i orden igen nu:)

Men er der nogle forholdsregler jeg bør tage, for at forhindre problemet i at gentage sig?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. marts 2005 - 18:15 #24
Her kommer standard-sangen som jeg altid afslutter log-rensninger med:

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse  - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
(klik start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet systemgendannelse)

Du kan evt installere nogle af programmerne i spywarefri pakken..de er alle små, konflikter ikke og er meget effektive mod snavs af den slags du lige har været angrebet af.

Specielt anbefaler vi Spybot,spywareblaster, IE-Spyad og spywareguard.
Se mere i "pakken" her
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Opdater din computer med servicepack 2. Den kan downloades i en fuld version her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Opdater den herefter på windowsupdate til den ikke kan finde flere opdateringer.
Avatar billede beelzebul Nybegynder
27. marts 2005 - 00:45 #25
mange tak for hjælpen!!!
-Det var faktisk under installation af pakken at de værste problemer kom:(
Men jeg er glad for at rapportere at det kører rigtig fint nu:)

tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. marts 2005 - 00:48 #26
Velbekomme og takker for point :)
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2005 - 00:52 #27
Det var da godt man kunne hjælpe....