Avatar billede arseny_sln Nybegynder
26. marts 2005 - 14:56 Der er 2 kommentarer

NAT-problem med Arrownet.

Hej,

Er der nogen, der ved, om det er er muligt at forwarde sine porte til en bestemt pc, når man har Arrownet som netudbyder, uden at have fast public ip?

Jeg deler min forbindelse mellem to computere over en NorthQ 9100 router (den fra Aldi af).
http://www.northq.dk/products/network/nq9100.html

Det går fint med at downloade fra http- og ftp-servere, men diverse fildelingsprogrammer siger, at jeg har en NAT-fejl.

Jeg har prøvet alt muligt: at slå UPnP til i routeropsætningen eller forwarde porte manuelt. Det hjalp ikke.

På deres side, står der, at pga. det sikkerhedssystem, de kører med, skal man have en fastpuplic ip for at kunne spille spil over nettet eller bruge fx Netmeeting.

Jeg har selv venner, der har andre netudbydere uden nogen som helst fast public ip, og det kører fint.

Er der nogen, der har haft erfaring med det og kan hjælpe?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
26. marts 2005 - 15:08 #1
Når folk udefra skal oprette forbindelse til dig, så rammer de først din udbyders nat router.

Så med mindre du har rettigheder til at ændre i denne, må svaret være nej.
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
26. marts 2005 - 21:31 #2
Hmm, det tænkte jeg nok.

Så man SKAL altså have en fast public ip for at det kunne lade sig gøre?