Avatar billede bootha420 Nybegynder
23. marts 2005 - 16:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fast IP adresse

Jeg har Cybercity som udbyder og har derfor en router som vi er 3 der er på igennem en 10 ports hub. Jeg vil sætte min internet forbindelse til en fast IP adresse dvs. 10.0.0.3, men ved ikke helt 100 hvordan man gør.:

F.eks. hvad er værdierne i Subnet mask:
og default gateway og skal der stå noget i DNS server adresse eller..

Jeg ønsker derfor en nem vejledning til hvordan man laver en fast IP adresse... 100 point til det helt rigtige...
Avatar billede snowball Novice
23. marts 2005 - 17:00 #1
Din gateway sætter du til 10.0.0.1

DNS sætter du til hhv. 212.242.40.3 og 212.242.40.51

En ting du måske kan ende med at få problemer med er, at hvis DHCP'en i din router uddeler den samme IP som du selv har givet din PC, så opstår der en konflikt. Vælg derfor evt. en IP lidt længere oppe i "tabellen".
Avatar billede bootha420 Nybegynder
23. marts 2005 - 17:04 #2
skal min subnet maske så bare være 255.255.255.0 eller???
Avatar billede snowball Novice
23. marts 2005 - 17:04 #3
Subnet mask er 255.255.255.0

Alternativt kan du sætte din PC til at få en IP automatisk. Så kan du derefter gå ned i Start -> Kør -> Skriv "cmd" og tryk OK -> Skriv "ipconfig /all" - der kan du så se de værdier til hhv. gateway og DNS som du så manuelt efterfølgende kan sætte din PC til at bruge.
Avatar billede bootha420 Nybegynder
23. marts 2005 - 17:24 #4
Det var perfekt.. Den virker sku nu, mange tak for det... Har ikke rigtig nogen mulighed for at gi dig nogen point da du har sat det som en kommentar...
Avatar billede snowball Novice
23. marts 2005 - 17:27 #5
Nu kan du :)