Avatar billede clausn Nybegynder
23. marts 2005 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af data fra Navision 356a til SQL Server

Hej eksperter,

Jeg skal have flyttet vores gamle regnskab fra Navision 356a til vores SQL Server.

Jeg har fundet en Navision ODBC driver, men denne virker kun til Excel og Excel har jo den fantastiske store fejl at den kun kan håndtere ca. 65000 rækker... Så tænkte jeg på at jeg kunne bruge DTS i SQL Serveren, men der melder den om "en seriøs fejl har opstået" (blot på engelsk)...

Hvor seriøst er det sprøger jeg bare mig selv??

Jeg har søgt lidt på nettet omkring dette, men kan ikke rigtige finde nogen der kan hjælpe mig - men måske har jeg bare ikke kigget godt nok efter..

Er der nogen andre der har løst samme problem på et tidspunkt?

Driveren er i version 1.00.05.01 fra den 18-12-1997.

Hilsen
Claus
Avatar billede janus_007 Nybegynder
24. marts 2005 - 11:31 #1
Jeg ved ikke lige hvordan du kan løse det med driveren, men hvis du bruger Pivot i Excel er det muligt at importere seriøst mange rækker :O)
Måske det kan løse dit problem.

Ellers ville jeg ringe Microsoft Navision, bede om support og spørge efter den relevante driver. Muligheden for de vil hjælpe dig er tilstede...
Avatar billede zedios Nybegynder
05. april 2005 - 12:00 #2
Du skal måske vende problemet lidt om ..
Har du mulighed for at lave export fra Navision til fx. comma seperarede filer? Hvis ja så kan du benytte BCP til at importere disse efterfølgende ..

Bare en tanke ..
Avatar billede clausn Nybegynder
05. april 2005 - 12:18 #3
zedios: Jeg har løst det ved at lave en VBS der henter alle rækker og derefter indsætter alle posterne i SQL databasen. Det tager en krig, men det virker.

Jeg prøvede at lave txt filer, men en af mine tabeller indeholder over 700.000 rækker, så det opgav jeg.