Avatar billede nickern Nybegynder
22. marts 2005 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny side - men om hvad?

HEjsa

Har I nogle ideer til en ny side? hvad den skal omhandle og sådan...? jeg vil nemlig gerne lave en ny side - men er lost for ideer... :(

Og det skal helst kunne trække besøgende

Håber I gider hjælpe...
Avatar billede fommy Nybegynder
22. marts 2005 - 12:35 #1
Du kunne jo begynde med at se på hvad der sker omkring dig. Hvis der er evt. er nogle arrangementer el. lign. der regelmæssigt løber af stablen. Du kunne se lidt på hvad der interesserer mange folk. Sport, friluftsliv, gør-det-selv, whatever.. Hvad interesserer du dig selv for.. Er det evt. noget der kunne være af interesse for andre.. Lav lidt research for internettet bugner af ligegyldige sider som folk tror er noget der trækker folk til =)
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. marts 2005 - 12:36 #2
for at kunne stable et ordenligt site på benene skal man have lysten til netop den ting man begynder med. det nytter ikke nogen her fra eksperten giver dig en ide om et emne du intet ved om og ikke rigtig har lyst til.

Så derfor synes jeg du skal sætte dig ned og skrive dine egne interesser ned og så begynder at koncentere dig om netop en af disse ting. Du kan tjene penge på alle dine ideer hvis du bruger nok tid og er dygtig nok.
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
22. marts 2005 - 16:21 #3
Underholdning er ordet. Du kan lave en underholdnings side, de trækker altid gæster til, og evt. lav et nyhedsbrev også, så du får dine gæster tilbage igen.
Avatar billede Hald Praktikant
04. april 2005 - 08:16 #4
Jeg havde engang en "stor" side kørende.. det der var spilanmeldelser og online flashspil med highscorre på, men det kommer jo an' på hvilke folk du vil have ind på siden.
Avatar billede nickern Nybegynder
04. april 2005 - 08:21 #5
cyberzdk - ja, jeg havde også på et tidspunkt overvejet denne mulighed - men kan ikke selv lave spil, og kan heller ikke finde ud af at lave highscore-lister :(

for sådanne sider de plejer at have godt med besøgende... :)
Avatar billede peterkopi Nybegynder
04. april 2005 - 09:17 #6
Hej nickern

Jeg har kigget lidt på dine øvrige spm og kan se, at du er helt ny i felten. Jeg kan godt forstå, at du er helt vildt hooked på at lave nogle fede sider, for hvem er ikke det? Men jeg synes du skal overveje at gå sammen med nogle andre om at få idéen til og udvikle en ny side.
Da du er ved at lære at kode og designe er der et godt stykke vej endnu, før du kan publicere en side som folk vil tage seriøst - det kræver både tid, sved og mange timers hårdt arbejde bag skærmen, før du har rutine og overblik nok til at lave professionelle sider. Ingen kommer let til hverken kode eller design!

Et alternativ kunne også være simpelthen at lave din egen version af en allerede eksisterende side. Det er en god øvelse. Du må selvfølgelig ikke kopiere OG publicere det originale indhold, men du får på den måde en rettesnor for menupunkter og krav til indhold/navigation m.m. Det eneste du skal koncentrere dig om og fokusere på, vil så være selve designet.
I forhold til en eksisterende side kan du så overveje, hvad du synes man burde kunne gøre bedre eller mere smart. Så ligger opgaven der - og forude venter din helt egen løsning på et vanskeligt problem, som alle web- og printdesignere konfronteres med på deres arbejde hver eneste dag...

God fornøjelse og held & lykke til!