Avatar billede canedo Nybegynder
21. marts 2005 - 12:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra Word til PDF

Jeg har engang brugt en version af Word, hvor jeg havde muligheden for blot at trykke på et lille ikon for at eksportere mit word-dokument til et pdf-dokument.

Nu har jeg installeret wordXP og Adobe Reader 7.0, men har ikke den mulighed, hvorfor ikke? Hvordan kan jeg få det til at kunne lade sig gøre?
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 12:08 #1
Det må have været et 3. parts program der har lavet det ikon i word...
ALternativt kan du installere en gratis pdf printer og så udskrive til den, hvormed den bliver gemt som en pdf fil... http://www.cutepdf.com/
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. marts 2005 - 12:08 #2
Det kræver at du har Adobe Acrobat (ikke readeren) installeret. Jeg har den og du kan sende dit dokument til mig så skal jeg gerne konvertere til dig
Avatar billede madsen_g Nybegynder
21. marts 2005 - 12:09 #3
du skal have en version af Adope, som ikke bare er Reader, men en version der også kan "Write"... jeg bruger selv Adope Acrobat 6.0 Prof. Det ligger ikoner ind i næsten alle programmer, så man bare kan trykke på en knap, og viola så er der lavet en PDF
Avatar billede madsen_g Nybegynder
21. marts 2005 - 12:12 #4
var vist ikke hurtig nok til at trykke send.... 3 svar indenfor ÈT minut. Det er hvad jeg kalder hurtig hjælp.... Sådan EXPERTEN
Avatar billede canedo Nybegynder
21. marts 2005 - 12:26 #5
ja, det er kanon...

skal jeg installere denne:
http://www.download.com/Adobe-Acrobat-Reader/3000-2378_4-10349804.html?tag=lst-0-2

For at det måske vil virke?
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2005 - 12:30 #6
det hjælper ikke, det er kun pdf-læseren.
Jeg benytter tit og ofte:
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp
du skal downloade og installere begge filer.
Når du så skal have lavet et hvilket som helst dokument om til *.pdf går du op i Filer -> Udskriv og vælger så CutePdfPrinter som printer, hvorefter der helt automatisk genereres et *.pdf
Avatar billede canedo Nybegynder
21. marts 2005 - 12:40 #7
weee... cutepdf er jo kanon til det formål. Tak :o) Læg et svar artifruit og catbody! Det gode ved cutepdf er, at det koster gratis...
Avatar billede articfruit Nybegynder
21. marts 2005 - 12:46 #8
:o)
Avatar billede hcma Novice
21. marts 2005 - 13:01 #9
igen points til mig,  articfruit kom først  ;o)  (havde bare ikke set det)
Avatar billede canedo Nybegynder
21. marts 2005 - 13:02 #10
okay *s*
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 14:12 #11
Må jeg foreslå det fortræffelige www.pdf995.com der både kan gemme som pdf og åbne pdf-er. OG så er det gratis, hvad adobes så ganske afgjort i den grad ikke er.
Avatar billede canedo Nybegynder
21. marts 2005 - 14:14 #12
hans-jensen > Det lyder også godt, men nu har jeg installeret den funktion fra cudepdf, som blot fungerer som en printer - så man kan gemme som pdf ganske smart...