Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:11 Der er 22 kommentarer

Installere mikrofon

Hej jeg sidder i windows xp pro og skal bruge  motherboardes mikrofon tilslutning men jeg kan ikke få gang i den... Hvad skal jeg gøre? Jeg har prøvet at installere driver (c-media) men der kommer ikke gang i den.. Er der nogen der har nogen idé om hvad det kan være..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2005 - 17:16 #1
du skal skrue op for lyden på din microfon, via driveren til lydkortet, eller den lille gule højtaler på process linien.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:16 #2
Har du været i Lydkontrolpanel (d-blik højttaler ikon) og åbne for mirofonkanalen? Egenskaber -> Indspilning.
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:17 #3
Jep
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2005 - 17:18 #4
Dobbeltklik på gul højtaler.
Vælg indstilliner.
Vælg egenskaber.
Vælg indspilling.
Flueben i microfon.
OK.
Skru op eller aktiver microfonen.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2005 - 17:20 #5
Er der en "afbryder" på microfon ledningen?
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:22 #6
Nej.. james t dk , jeg har gjort det du sagde og der er stadig intet..
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:22 #7
Er mikrofonen afprøvet på en anden pc - eller har du mulighed for det? Er den ny, eller brugt og har virket tidligere?
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:23 #8
Den skulle meget gerne virke, spritny
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:24 #9
Hvilket program afprøver du med? Windows lydoptager (for test), eller andet?
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:25 #10
windows lydoptager
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:31 #11
I Lydoptager...  vælg Rediger - Lydindstillinger
Optræder dit lydkort under punktet "Indspilning af lyd"
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:36 #12
Der står bare cmedia device mit lydkort er onboard.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:41 #13
Det ser OK ud - dit lydkort detectes til indspilning. dvs driver ser ud til at være korrekt instaleret.
Når samtidig kanalen til mikrofon er åbnet og der er skruet op for volume er det svært at se, om der er noget galt med systemopsætnng.
Tilbage er om din ny mikrofon har en fysisk defekt.
Spørger igen - har du mulighed for at prøve den på en anden pc, sådan for tilfældets skyld.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:44 #14
Under Computeradministartion -> Tjenester har du der "Windows audio" aktiveret, dvs. startet.
Se lige efter for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:45 #15
hvor er Computeradministartion
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:46 #16
fandt det
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 17:47 #17
windows audio er oppe og kører
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:50 #18
Det er fint...  men så er det skidt alligevel, for betyder, at jeg er ved at løbe tør for "skud"  :)
Tilbage er at afprøve mikrofonen på anden vis - i anden pc.
Avatar billede halifax Nybegynder
20. marts 2005 - 17:52 #19
Helt banalt, og absurd så sent i forløbet, men alligevel...  Har du sat den i det rigtige stik bag på computeren.
Avatar billede namnam Nybegynder
20. marts 2005 - 18:08 #20
Jeg har fået en lille smule lyd af den ikke meget men, lidt, der var ikke forbundet en ledning i kabinettet. men den er meget lav... Er der nogen der kan hjælpe med at forstærke den?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. marts 2005 - 18:16 #21
er det line in eller mic du har sat microfonen til?
Avatar billede namnam Nybegynder
21. marts 2005 - 10:27 #22
mic