Avatar billede optical Nybegynder
20. marts 2005 - 15:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet explore startpage

hvordan kan jeg ændrer startsiden i internet explore vha. af vb.net?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2005 - 15:12 #1
Mit gæt er at du kan finde oplysningen i registry og sætte den via VB.NET

(hvis du finder den så skal jeg nok hjælpe med at ændre den)
Avatar billede optical Nybegynder
20. marts 2005 - 15:16 #2
jeg tænkte også der var en regkey

men jeg kunne ikke finde den - og har ´kunne heller ikke finde det via google
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2005 - 15:20 #3
Jeg har:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page
HKEY_USERS\xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2005 - 15:20 #4
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page
HKEY_USERS\xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Start Page
Avatar billede optical Nybegynder
20. marts 2005 - 15:21 #5
oka :)

hvordan ændrer jeg så værdien :)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2005 - 15:26 #6
Skud fra hoften:

    string strKey  =  "Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\PageSetup";
    bool bolWritable = true;
    string strName = "footer";
        object oValue = "Test Footer";
Dim rk As RegistryKey  = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main", True)
rk.SetValue("Start Page", "http://www.eksperten.dk/")
rk.Close

    }
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2005 - 15:27 #7
Hov jeg fik ikke slette det overflødige.

Dim rk As RegistryKey  = Registry.CurrentUser.OpenSubKey("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main", True)
rk.SetValue("Start Page", "http://www.eksperten.dk/")
rk.Close
Avatar billede optical Nybegynder
20. marts 2005 - 15:44 #8
hehe jo, det virker - takker :)

svarer du lige nu du er i gang :D
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2005 - 15:45 #9
svar