Avatar billede ceetara Nybegynder
18. marts 2005 - 23:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webhotel, web harddisk, web explorer, stifinder på webhotel

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at bruge mit web hotel som en remote harddisk dvs. hvor jeg kan oprette mapper, lagere filer osv. Faktisk ligesom i WIndows stifinder.....

Kan nogen hjælpe ?

Evt. mod betaling..:-)

Respect
ceetara
Avatar billede alaflam Nybegynder
19. marts 2005 - 00:21 #1
Hejsa,

Det kan du sagtens :)

Hvilken type filer snakker vi om ?

dokumenter, mp3, film ?

mvh
alaflam
Avatar billede milandt Nybegynder
19. marts 2005 - 00:57 #2
Hvad med bare at tilgå dit webhotel via en ftp-klient?
Avatar billede fommy Nybegynder
19. marts 2005 - 01:39 #3
Du skal lige huske at checke dit webhotels retningslinier. Nogle steder tillader de ikke at man bruger deres servere som ekstern lagerplads og så kan de finde på lukke det ned.
Men så længe det er lovlige filer der er tale om og det ikke er noget der giver overdrevet trafik tror jeg ikke der er nogen der har noget imod det.
Du skal dog bare huske at beskytte dit system med password og brugernavn eller noget i den retning, ellers kan alle og enhver rette, slette osv. i dit system.
Avatar billede ceetara Nybegynder
19. marts 2005 - 10:44 #4
Der er tale om alm. dokumenter så som word, excel osv......

Jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor jeg har adgang fra overalt indland/udland.
Fra en vilkårligt PC.

vh
ceetara
Avatar billede milandt Nybegynder
19. marts 2005 - 13:00 #5
hvis du har ftp-adgang har du altid adgang uanset hvor du er :)

i stifinderen, skriv: ftp://mitwebhotel.dk

så vil du blive spurgt om brugernavn og password, og kan i stifinderen se de ting du har liggende.
Avatar billede olebole Juniormester
19. marts 2005 - 17:08 #6
<ole>

Det afgørende må være: Hvordan skal det bruges? Hvem skal bruge det (hvormange brugere)?

Måske er FTP-klienten en god løsning - måske skal du over i noget intranet-agtigt noget

/mvh
</bole>
Avatar billede ceetara Nybegynder
19. marts 2005 - 17:41 #7
Det er kun mig som skal bruge den.
Ideén er at samle alle mine filer et sted, som jeg så kan anvende fra hvorsom helst.
Istedet for at flytte rundt på i en usb-nøgle....

Er FTP adgang det samme som internet, eller skal der være installeret noget specielt på den maskine som jeg vil koble op fra....

mvh
cee
Avatar billede areon Nybegynder
19. marts 2005 - 20:00 #8
jo nemlig..  du skal da selvfølgelig bare have et eller bruger interface til upload og download af billeder som er lukket af med password for kun dig..
kunne det have interesse skriv til ts@net4you.bg
Avatar billede milandt Nybegynder
19. marts 2005 - 20:20 #9
har du prøvet det jeg foreslog i mit indlæg? jeg tror det dækker dine behov fint.
Avatar billede ceetara Nybegynder
20. marts 2005 - 12:10 #10
Hej Milandt

Jo jeg har prøvet det, og det ser ud til at fungere fint.
Jeg har pt kun prøvet det fra min egen pc. Men vil det også fungerer fra andre pc'er..?

Mvh
cee
Avatar billede milandt Nybegynder
20. marts 2005 - 12:38 #11
Ja, det vil virke alle steder fra - du skal bare huske på dit brugernavn og password.
Avatar billede ceetara Nybegynder
20. marts 2005 - 13:27 #12
Tak til alle for indlæg.

mvh
cee