Avatar billede okidoky Nybegynder
16. marts 2005 - 17:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg billeder ind på $billeder

Hej
vi siger at jeg har en tabel i en database der hedder "pic"

jeg vil have at alle mine billeder fra en mappe på d:\billeder skal sættes ind i $pic i databsen??

hvordan skal jeg gøre det?
Avatar billede bromer Nybegynder
16. marts 2005 - 17:56 #1
Vil du have billeddata ind i databasen?
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. marts 2005 - 17:59 #2
?? Jeg vil have at alle *.jpg viller på mappen billder på min d drev ind på tabellen billeder i databasen.
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. marts 2005 - 17:59 #3
viller = billeder
Avatar billede bromer Nybegynder
16. marts 2005 - 18:04 #4
Problemet er bare at mange bruger det samme udtryk for forskellige ting. Der har tidligere været mange spørgsmål der har været formuleret som dig som har betydet enten (a) eller (b)

(a) Meta-data fra filerne bliver læst (filnavn, størrelse etc) sådan så man kan lave et backend system, hvor man f.eks. kan søge efter billeder.

(b) Alt data fra billederne bliver lagt i databasen, så man kan slette billederne men samtidig outputte dem fra databasen.

Begge løsninger har fejl og fordele
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2005 - 18:25 #5
hvis du kun vil have navne ind i tabellen så skan du lave helt normale
INSERT sætninger.

Hvis du vil indsætte indholdet af binære filer så skal du normalt igang med
parameters / prepared statements / hvad det nu hedder i dit programmerings sprog.
Avatar billede okidoky Nybegynder
16. marts 2005 - 20:36 #6
jeg vil lave en slags billede gallary f.eks ligesom i googles billede visning???
Avatar billede bromer Nybegynder
16. marts 2005 - 20:52 #7
Okay, men det kræver stadig at du vælger enten (a) eller (b). Umiddelbart ville jeg gemme filerne i en mappe på den server hvorfra dit galleri skal vises og så gemme følgende informationer omkring billedet:

- navn
- højde
- bredde
- størrelse
- beskrivelse
- placering på filsystemet

Så er det muligt for dig at lave søgninger på de mest normale kriterier.
Avatar billede okidoky Nybegynder
08. oktober 2005 - 21:36 #8
asd