Avatar billede kamillevej Nybegynder
13. marts 2005 - 15:17 Der er 10 kommentarer

Gamle spil kontra XP

Hej
Jeg vil høre om min gamle spil windows 95/98 ikke kan køre på XP
Når jeg installerer dem, skriver den noget med DOS
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 15:17 #1
Åbn en stifinder og kopier:
c:\windows\repair\autoexec.nt
og
c:\windows\repair\config.nt
til
c:\windows\system32

så burde dine spil virke direkte
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
13. marts 2005 - 15:19 #2
brug dosbox...

kig her: http://212.242.55.148

min side...
Avatar billede kamillevej Nybegynder
13. marts 2005 - 15:22 #3
jeg er ret ny, kan du ikke skære det ud i pap hvordan, jeg skal kopiere disse filer
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 15:24 #4
Åben mappen windows som ligger på dit c drev vil jeg gætte på.
find mappen repair som ligger i din windows mappe.. åben den.
Find så filen autoexec.nt marker den. Højreklik med musen og sig kopir.
Gå nu tilbage til windows mappen.. find og åben mappen system32. Højreklik et sted hvor du ikke rammer en fil og sig sæt ind.

Samme fremgangsmåde for config.nt
Avatar billede kamillevej Nybegynder
13. marts 2005 - 15:29 #5
hvad skal jeg gøre inde i dosbox
Avatar billede kamillevej Nybegynder
13. marts 2005 - 15:33 #6
hvad mener du med at jeg ikke må ramme en fil, der er en masse mapper med forskellige numre på, skal de bare ind i en af dem???
Avatar billede gadebarnet Nybegynder
13. marts 2005 - 15:33 #7
det står der...

du kan vel engelsk.

du mounter det drev hvor dine spil er og så startet dem som du plejer...

Du kender vel dos ?
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 15:34 #8
kamillevej>> og når du har sagt kopir til en fil så bare åben mappen

c:\windows\system32

og tryk ctrl+v

så bliver filen sat ind.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 15:54 #9
kamillevej skal jeg forklare det på en anden måde istedet? :)
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:57 #10
kamillevej?