Avatar billede solsorten Praktikant
13. marts 2005 - 13:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Interaktiv hjemmeside med opret/rediger/slet af indlæg

Jeg er ved at oprette en hjemmeside - og jeg bruger FrontPage og har i sinde at blive ved med det! Jeg er ikke-programmør, men har arbejdet lidt med hjemmesider. Svaret skal altså kunne bruges sammen med/indsættes i Frontpage-sider.....

Jeg ønsker at lave en side, hvor brugere - efter at have registreret sig - selv kan indrykke annoncer/indlæg.

Brugerne skal kunne oprette, redigere og slette deres egne indlæg - og jeg skal som webmaster kunne smide indlæg ud.

Hvad skal jeg kigge på? Hvor kan jeg finde hjælp til Frontpage til netop denne opgave? En trin-for-trin vejledning ville være meget hjælpsom!! :)

På forhånd tak for hjælpen!
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2005 - 13:44 #1
Du skal kigge på PHP eller ASP, dette kan du godt skrive i ASP men kan ikke laves visuelt.

Du kan evt se om du ikke kan finde et script som opfylder dit krav på www.hotscripts.com
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2005 - 14:58 #2
At bruge frontpage til simple sider er der i og for sig ikke noget i vejen med - men skal du have interaktivitet på den måde du søger undgår du ikke at skulle i gang med at arbejde med en datanse og et serversidesprog... og det er her FrontPage har sine problemer. Jeg siger ikke at det er umuligt - OB slog jo i sin tid også Real Madrid i Spanien - men jeg tror desværre ikke det er noget du skal sætte næsen op efter.

HTML-delen kan du stadig lave i FP - men serversidekoden skal du enten have et noget bedre program til (dreamweaver eller visual studio) eller håndkode. Hvordan du kommer videre kan du finde hjælp til her; www.html.dk og www.activeserverpages.dk (begge er ASP orienterede)
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. marts 2005 - 15:05 #3
og http://webmaster.hephey.dk og www.webcafe.dk hvis du hellere vil gå PHP vejen
Avatar billede solsorten Praktikant
10. september 2005 - 23:40 #4
Bedre sent end aldrig... Spørgsmålet lukkes - men hvordan fordeler jeg de lovede points?
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. september 2005 - 23:42 #5
både keysersoze og jeg lægger et svar, så markere du begge vores navne i boksen og klikker accepter.
Avatar billede keysersoze Guru
10. september 2005 - 23:52 #6
svar :)
Avatar billede solsorten Praktikant
13. september 2005 - 18:18 #7
Tak for hjælpen!
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. september 2005 - 18:22 #8
det var skam så lidt, tak for point.