Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 10:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

DVD vil ikke afspilles, hverken på min ps2 eller dvd afspiller.

Hej..

Jeg havde nogle .avi filer som jeg meget gerne ville have ud på en dvd skive, så de kunne afspilles enten i min ps2 eller i min dvd afspiller..

Jeg har også fundet ud af at få dem ”konverteret” til dvd og få brændt dem ud på en dvd +r skive..

Hvis jeg så stopper dvd’en i min computer og bruger PowerDVD til at afspille dem med er der ingen problemer overhovedet..

Men hverken min DVD afspiller eller min ps2 kan afspille dvd’en..

Hvad kan der være galt..??

Håber i kan hjælpe…

/Martin
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 10:45 #1
så har du nok ikke gjort det helt rigtigt.. med hvad har du konverteret dem? kunne lyde som om du har fået brændt dine avi filer direkte på en dvd skive.
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 10:51 #2
jeg har brugt WinAVI Video Converter... programmet laver avi filerne om. bl.a til ".vob filer" som PowerDVD sagtens kan afspille..
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 10:59 #3
WinAVI sætter det op på denne måde, nu er jeg ikke ekspert i dvd'er men jeg regner med at det er sådan de skal se ud ..:)

http://62.66.208.194:10203/1.gif
http://62.66.208.194:10203/2.gif
http://62.66.208.194:10203/3.gif
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 11:08 #4
hmm.. okay lige præcis de film jeg har ligger der en start fil lige når man åbner cd'en. Har du noget imod at hente http://www.avi-vcd.com/
anbefalsværdi:) men prøve at lave en dvd skive med det istedet og se om den skulle gøre det på en anderledes måde!
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 11:34 #5
hmm..  ok har prøvet med programmet fra http://www.avi-vcd.com/ jeg lavede en .mpeg  -> DVD.. og den gør det samme som WinAVI... to mapper men ingen fil ..:(
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 11:38 #6
Du gør det rigtigt nok.. ligger du mærke til om der er noget som hedder finalize cd? altså så man ikke kan brænde på den mere.. lukker den helt
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 11:50 #7
hmm..  der er jeg ikke helt sikker. der er et sted i mit brænder program hvor der står.

Write Method:

Status: "Close Last volume" eller "Open Last volume"

er der man vælger det.??

jeg har sat den til "Close Last volume"
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 11:52 #8
Okay så er det sat korrekt... hvad er det dog man overseer:) hmm.. Siger dvdafspilleren bare nodisc inserted?
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 11:57 #9
ja min dvd afspiller gør....  min ps2.. finder den godt nok, men viser bare sort skærm... :(
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 12:00 #10
Hvad mærke er dine dvd skiver?
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 12:04 #11
hp dvd+r 4x
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 12:06 #12
okay og din dvdafspiller understøtter selvfølgelig dvd+r cd'er?
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 12:44 #13
ok ...  det ved jeg helt ærligt ikke ..:(  har pløjet hele brugsvejledningen igennem, men kan ikke finde noget om det....  men jeg tror at min ps2 skulle kunne afspille dvd+r

Men grunden til at den ikke kan alligevel kan være fordi at den ikke er med chip....!?

Men det er et forsøg værd...! !

har ikke lige nogle dvd-r i huset men jeg vil fræse ud og købe nogle i morgen...

det kunne faktisk meget godt tænkes at det var det……

tak for det….  Smid et svar for pts.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 12:54 #14
Din PlayStation skal have Chip i det er også derfor jeg spørger til din almindelige afspiller:) for hvis den ikke understøtter +r skiver så giver det mening:)

Jeg ligger et svar du kan evt vente med at acceptere til du har tested:)
Avatar billede marn133 Nybegynder
13. marts 2005 - 21:53 #15
til evt. læsere kan jeg sige at problemet var at det skulle være DVD-r...

/Martin
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 22:17 #16
Tak for feedback og point:)