Avatar billede chrisscan Juniormester
10. marts 2005 - 23:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Stort tomt felt i toppen af siden - hvorfor ?

Jeg er ved at lave en ny version af forsiden på www.birds-of-denmark.dk og har på tegnebrættet en side, hvor der af mystiske grunde er et stort tomt felt øverst på siden. Jeg kan ikke se, hvad det skyldes. Der er tilsyneladende ikke noget i html'en der gør det ? Er der en af Jer der kan knække denne mærkelig nød ?

http://www.birds-of-denmark.dk/sidestandard-ny.htm

CK
Avatar billede phm0504 Nybegynder
11. marts 2005 - 07:32 #1
Hos mig ser det ud til, at du har 8-9 tomme <p>-markeringer liggende i toppen af din side.

---phm0504
Avatar billede chrisscan Juniormester
11. marts 2005 - 13:35 #2
Det er der ikke - se kilden

CK
Avatar billede phm0504 Nybegynder
11. marts 2005 - 13:51 #3
Når jeg går ind på din side med Firefox, og vil se Block-level elements fra Developer-toolbaren viser den mig 9 <p>-opmærkninger i toppen af din side. når jeg bagefter går ind på din side med IE, og vil se <p>-opmærkninger via Web accesability toolbar (menupunktet Structure --> Other element(s)) viser den mig 9 <p>-opmærkninger i toppen af din side. Jeg kan sende dig screen-dumps af det. Jeg har ikke set på din kode endnu ;-)

---phm0504
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2005 - 14:53 #4
<ole>

phm0504 >> Dine værktøjer - eller din brug af dem - er buggy. Der er ingen p-tags i toppen af siden. Der er nogle - men de er længere nede på siden.

Hvorfor dog sidde og fedte rundt med mere eller mindre tvivlsomme værktøjer - og endda tilbyde screendumps af disse værktøjers fejl - når det tager to sekunder at se i kilden?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede phm0504 Nybegynder
11. marts 2005 - 18:03 #5
olebole>> Jeg har set på koden. Jeg har hentet siden ind i Frontpage, og udskrevet koden - næsten 10 sider frontpage-freestyle kode, det er næsten ikke til at bære. Men det der er interessant, er at mine buggy værktøjer viser fejl i koden, når jeg ser på den nye side - men ikke viser fejl når jeg bruger dem på min buggy måde på den gamle side.
Husk min hensigt er kun at hjælpe ;-)

chrisscan>>I den første <tr>-opmærkning har du ikke afsluttet dine <p>-tags, og så vidt jeg kan se, gør det sig gældende flere steder i din kode - det kan give utilsigtede virkninger. Prøv at tjekke det - og se om det hjælper.
Jeg har testet sidens download-hastighed med mine buggy værktøjer - de viste ca. 34 sekunder ved 56kbs - der er 152kb billeder på siden, hvilket er hovedårsagen til at siden er så langsom.
Slut for mig.

---phm0504
Avatar billede chrisscan Juniormester
11. marts 2005 - 21:22 #6
<body bgcolor="#FFFFF0">

<div align="center">
  <center>
  <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"
  style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="900"
  id="AutoNumber1">
    <tr>
      <td width="100%" colspan="2" bgcolor="#3B5F81" style="border-style: solid; border-width: 1">
      <p align="center"><font color="#FFFFF0"><b><font size="7">Birds of denmark
      logo<br>
      </font><font size="4">900px i bredde og valgfri højde</font></b></font>
<p align="center">&nbsp;</td>
    </tr>

Dette er fra toppen. Jeg ser ikke noget uafsluttet her

CK
Avatar billede phm0504 Nybegynder
11. marts 2005 - 22:05 #7
Jeg tror, at du skal prøve - hver gang du starter med: <p...et eller andet> at afslutte det med et </p> - eksempel:
<p align="center"><font color="#FFFFF0"><b><font size="7">Birds of denmark
logo<br> - får du ikke afsluttet - i stedet for <br> skulle du indsætte et </p>, da <p>-opmærkningen i sig selv indeholder et linieskift.

Jeg har ikke noget imod at vi bruger Frontpage - det har jeg selv gjort siden 1997 - men Frontpage er ikke altid en velsignelse - f. eks. ikke hvis vi begynder at rette i Frontpage-koden ved at ændre når vi er i Normalvisning. Fontpage er imidlertid fremragende når vi skal oprette et HTML-skelet, som vi kan arbejde videre på i andre, mere kvalificerede programmer.

Desuden så mangler Frontpage som standard altid en dokumenttype-erklæring, så forskellige browsere har besvær med at tolke koden.

---phm0504
Avatar billede chrisscan Juniormester
12. marts 2005 - 16:04 #8
Jeg forsøger lidt senere på dagen at sætte nogle </P> ind. <p> giver jo dobbelt linieafstand hvorimod <br> giver enkelt. Jeg har aldrig haft dette problem før og så vidt jeg husker har jeg ikke ændret i koden på denne side - joh jeg har da sat noget javaværk ind (slideshow) lidt tællere etc.
Jeg ved godt at fp genererer megen skodkode, men der var nogle funktioner i Dreamweaver jeg ikke kunne få til at fungere og gav op, da jeg ikke kunne få styret baggrunden præcist efter mine ønsker (bgrepeat)- men jeg er måske bare lidt utålmodig.
Men for at vende tilbage til problemt så forstår jeg det simpelt hen ikke. Jeg har lave i 100'vis af websider uden at støde på dette problem (men andre). På Birds of Denmark er der omkring 80 undersider og det er ikke det eneste domæne jeg har/redigerer.

CK
Avatar billede chrisscan Juniormester
12. marts 2005 - 23:51 #9
Nu har jeg sat </p> ind alverdens steder, hvor jeg mener de er uafsluttede, men det gør absolut ingen forskel.

Alternativet må jo være at slette hele siden og prøve igen...

CK
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2005 - 00:54 #10
phm0504 >> Jeg forstår ikke dine kryptiske bemærkninger i denne kommentar: (11/03-2005 18:03:49)

chrisscan >> Det har intet med p-tags at gøre, men til gengæld er der kun få huller mellem HTML-fejlene:
  http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.birds-of-denmark.dk%2Fsidestandard-ny.htm&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29&ss=1&sp=1&verbose=1

Skulle jeg give et råd, ville det være at starte forfra - og glemme alt om FrontPage i den forbindelse. Den er uden sammenligning den dårligste editor på markedet  :o|
Avatar billede phm0504 Nybegynder
13. marts 2005 - 09:35 #11
olebole>>Lad dem forblive kryptiske - de var nok mest til mig selv - beklager ;-)

chrisscan>> Nu har jeg kørt din kode igennem forskellige torturinstrumenter, og reultatet er, at din side nu bliver vist korrekt - både i IE og i Firefox - her hos mig.
Hvis du vil have resultatet kan du sende mig en mail på route66@spotts.dk -
Hvis ikke, vil jeg (som olebole) anbefale at starte forfra. Dog mener jeg, at FP er et udmærket værktøj, hvis det bliver kombineret med andre værktøjer - f.eks. Topstyle Pro, som kan hentes i en prøveversion på www.bradsoft.com - og som er designet til at arbejde integreret med bl. a. FP. Topstyle er fremragende til at overholde standarder for dokumentypeerklæringer, html-kode og CSS.

---phm0504
Avatar billede phm0504 Nybegynder
16. marts 2005 - 14:42 #12
Jeg synes, at du skal få afsluttet dette spørgsmål, så der ikke er noget, der bare ligger og smasker - jeg skal ikke have points

---phm0504
Avatar billede chrisscan Juniormester
22. marts 2005 - 23:26 #13
Hvorfor kaster du et svar, hvis du ingen points vil ha' - problemet blev mærkværdigvis ikke løst, men du får points for din ihærdighed. Jeg starter forfra når ånden er over mig.

CK