Avatar billede 2.b.ass Nybegynder
10. marts 2005 - 22:11 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Forskellige IP'er

Jeg har det problem, at jeg har to computere der får automatisk IP (fra TDC).

IP'erne er 80.167.139.x og 80.167.106.x

Jeg kan godt pinge, men jeg kan ikke komme ind på computeren. den skriver at netværksstien ikke blev fundet. Hvad skal jeg gøre for at få dem til at se hinanden?
Avatar billede bubbaa Nybegynder
10. marts 2005 - 22:16 #1
Hvis det er 2 computere i netværk hvor du vil have adgang fra den ene til den anden skal du installere den protokol der hedder ipx.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 22:16 #2
Prøv at bruge ipx protokollen som "dele" protokol. Du kan ikke bruge ip, da de ligger på forskellige netværk. Ihvertfald er den en hamrende dårlig ide, idet du så åbner din computer ud mod internettet.
Det er mere sikkert at bruge ipx protokollen:
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/
Avatar billede 2.b.ass Nybegynder
10. marts 2005 - 22:39 #3
tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 22:43 #4
Velbekomme. Jeg lægger i så fald et svar og vil da opfordre bubbaa til at gøre det samme, da vi jo var rørende enige.
(Man deler point ved at markere begge navne samtidigt nede til venstre og trykke accepter)
Avatar billede bubbaa Nybegynder
11. marts 2005 - 07:06 #5
Det gør jeg så :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 14:05 #6
Takker for point :)