Avatar billede mdarken Nybegynder
10. marts 2005 - 19:14 Der er 10 kommentarer

Et par drivere

Hej har et en integreret firewire port i min comp. (asus P4p800/P4c800 )
Desuden har jeg et videokamera (canon mv700)
Jeg bruger et dv-firewire kabel til overførsel, hvis jeg da kunne. Adobe Premiere kan ikke finde noget og windows registrere enheden men kalder den for en "ukent enhed" nogen der kan hjælpe?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. marts 2005 - 19:25 #1
Har du installeret den cd der var med videokameraet?
Avatar billede mdarken Nybegynder
10. marts 2005 - 19:27 #2
Der var ikke nogen cd med... altså jeg har ikke købt den fra ny... men i introduktionsbogen står heller ikke noget om at der medfølger en cd
Avatar billede boxer Nybegynder
10. marts 2005 - 19:29 #3
Der medfølger næsten altid en cd når man køber et kamera - men sælger har måske glemt at give dig den med. Jeg prøver lige at søge efter noget du kan bruge
Avatar billede mdarken Nybegynder
10. marts 2005 - 19:44 #4
okay.. tak
Avatar billede boxer Nybegynder
10. marts 2005 - 19:48 #5
Jeg kan desværre ikke finde noget til dig :o(
Du kan prøve at se canon danmarks kontaktoplysninger her http://www.canon.dk/Support/index.asp
Så kan du ringe til dem i morgen og høre om der er et link hvor du kan downloade det du skal bruge. Ellers må du prøve at få fat i den du har købt det af og høre om der ikke er en cd skive med.
Avatar billede mdarken Nybegynder
10. marts 2005 - 19:49 #6
så det er altså ikke noget med min firewire-port der ikke er installeret?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. marts 2005 - 19:58 #7
Det ved jeg faktisk ikke. Men hvis der ikke er noget problem med firewireporten i enhedshåndtering tror jeg det ikke.
Jeg har forstået det sådan at det er når du kobler kameraet til PC'en at den står som ukendt enhed? Altså at det er kameraet og ikke firewire porten der er ukendt.

Hvad porten angår kan jeg ikke hjælpe dig men det kan være der er andre på eksperten der kan.
Ellers synes jeg du skal kontakte canon support eller den der har solgt dig kameraet.
Avatar billede mdarken Nybegynder
11. marts 2005 - 15:22 #8
Hej har ringet til support de siger: " Når du skal overføre video via firewire SKAL styresystemet selv finde den" "Så når den siger ukendt enhed må det være styresystem eller firewire port"

Nogen der kan hjælpe mig videre.. evt. installation / opdatering af onboard firewire?
Avatar billede mdarken Nybegynder
11. marts 2005 - 15:37 #9
altså.. der findes ingen cd med drivere til overførsel af video kun hvis man vil bruge det til at overføre foto...
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:16 #10
Kan spørgsmålet lukkes?