Avatar billede fjammi Nybegynder
10. marts 2005 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Billede width og height

Hej
Har prøvet at køre denne test på min side http://www.netmechanic.com/toolbox/html-code.htm
og den skriver at der er et html-problem når der ved et billede ikke er angivet width og height.
Derfor vil jeg godt vide, om det har nogen betydning for hvor hurtig siden læses eller læses korrekt, at man angiver width og height ved billeder?

På forhånd tak
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. marts 2005 - 17:30 #1
Hmm så er det nogle klovne som har lavet den.
W3C-standarderne kræver ikke width og height.
Validér dit site her istedet: http://validator.w3.org
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. marts 2005 - 17:36 #2
Hmm de skriver:
"Adding HEIGHT and WIDTH attributes to your images will help browsers display your page sooner."

Det har jeg faktisk ikke hørt før... men.. hmm.. måske det passer...
Avatar billede ckh Nybegynder
10. marts 2005 - 17:39 #3
Det er vel også et spørgsmål om at browseren sætter den korrekte plads af til billedet via width og height inden den rent faktisk henter billedet (nogle har stadig sløve opkoblinger). Dermed vil siden se korrekt ud med felter sat af til billederne.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
10. marts 2005 - 17:53 #4
som ckh er det en fordel at angive størrelsen på et billede da designet vil beholdes selvom hentning af billede måske fejler!
men ligefrem et krav tror jeg ikke det er :)
Avatar billede doggy82 Praktikant
10. marts 2005 - 18:04 #5
Det er så ikke noget problem hvis man som jeg bruger CSS og ikke tables...  :D
Avatar billede fjammi Nybegynder
10. marts 2005 - 18:15 #6
http://validator.w3.org skriver at der skal være alt-tekst ved billeder, kan det passe?
Avatar billede ckh Nybegynder
10. marts 2005 - 18:20 #7
Det passer jo så nok med den doctype du benytter ja. :)
Avatar billede fjammi Nybegynder
10. marts 2005 - 18:26 #8
ok tak for hjælpen.
Lig et svar, så deler i point
Avatar billede ckh Nybegynder
10. marts 2005 - 18:29 #9
:)