Avatar billede mrosing Novice
10. marts 2005 - 16:06 Der er 9 kommentarer

Linked Table Manager kan kun linke få tabeller ad gangen

Jeg har en database som jeg linker til med en anden access fil. En gagn imellem kommer der nye data til som bliver lagt i en lokal kopi af databasen indtil de er validerede. Det gør at jeg tit skal linke fra en access fil til en anden. Det der ofte sker er at Linked Table Manager kun vil tage en tabel ad gangen. Andre gange kan man vælge hele listen af tabeller (der er ca 30) uden problemer.

I de tilfælde hvor jeg kun kan linke få tabeller ad gangen er jeg efterhånden gået over til at vælge 10 ad gangen, linke dem og så gå vidre med de næste 10.

Findes der en forklaring på problemet og en eventuel løsning?
10. marts 2005 - 16:15 #1
Jeg har ikke en forklaring på hvorfor den gør sådan. Jeg har selv haft problemer med at jeg slet ikke kunne se nogle tabeller i manageren!

Til gengæld har jeg et forslag. Jeg har selv lavet en stump kode, som sammenkæder tabellerne - enten automatisk (ved distribution) eller på kommando.

Du kan downloade eksemplet her: http://www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm
Det ligger aller nederst og hedder: "Automatisk sammenkædning af Backend"
Avatar billede mrosing Novice
10. marts 2005 - 16:39 #2
Det vil jeg meget gerne prøve, men jeg kan ikke unzippe koden, jeg prøvede med en af de andre eksempler, det gik fint nok så jeg tror ikke det er min winzip der er for gammel.
Avatar billede nhoff Nybegynder
10. marts 2005 - 16:49 #3
Jeg har oplevet problemet med at den kun kan tage få af gangen, hvis tabellerne ligger i forskellige databaser. Prøv at se om det skulle være tilfældet?
Avatar billede mrosing Novice
10. marts 2005 - 16:53 #4
Det er ikke tilfældet, de ligger alle sammen i den samme database.
10. marts 2005 - 16:55 #5
Jeg har lige prøvet at downloade min egen db og åbne din den problemer.
hvis du har en email, vil jeg gerne sende db'en direkte til dig.
Avatar billede mrosing Novice
10. marts 2005 - 16:56 #6
ja tak rosing@natur.gl
Avatar billede mrosing Novice
10. marts 2005 - 17:59 #7
Tak for filerne, jeg kan ikke umidelbart få det til at virke. Jeg får en fejl ved:

db As DAO.Database

hvor access kalder det en brugerdefineret type. Jeg prøver lige at pille lidt ved koden og ser om jeg kan få den op at køre ved at lave den som en ODBC i stedet for.
Avatar billede mrosing Novice
10. marts 2005 - 18:06 #8
Øh, jeg roder rundt i de forskellige databasetyper jeg tror nok jeg mener en ADODB database.
10. marts 2005 - 19:50 #9
okay, hvis det er en ODBC-datakilde, så er koden en hel del mere kompleks....