Avatar billede rishoej Nybegynder
10. marts 2005 - 13:19 Der er 5 kommentarer

dansk alfabet

Jeg har netop faaet nyt arbejde og dermed ogsaa ny PC.
Styresystemet er opsat til engelsk.
Jeg har problemer med, dels at jeg ikke kan finde ae, oe og aa og dels, at @ tasten eksempelvis skal aktiveres paa shift og derefter @ tasten.
Kan i hj;lpe mig med at finde ud af hvordan jeg finder de danske bogstaver.

hilsen
Anders Rishoej
Avatar billede leif Seniormester
10. marts 2005 - 13:22 #1
Kontrolpanel -> Internationale og sproglige indstillinger -> Sprog -> Detaljer, der kan du ændre Tastatur Layoutet !
Avatar billede jesperfrier Nybegynder
10. marts 2005 - 13:23 #2
Gør følgende:

Start -> Control Panel -> Regional and Language Options

Her ændrer du indstillinger til dansk.

Mvh
Jesper
Avatar billede composer Nybegynder
10. marts 2005 - 13:26 #3
hej det jeg tror der vil løse dit problem er:

start ---> Control Panel ---> Regional and Language Options

under fanebaldet "regional options" sætter du (ud fra custimmize) knappen det til danish
det samme gøres ved location
også under advanced fanebladet sætter du det til danish

tryk apply og ok
og nu skulle du kunne bruge det hele
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. marts 2005 - 13:52 #4
Sikker på at det installerede styresystem ikke ern en MUI version???
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2005 - 19:08 #5
Her er en mystisk side, som jeg downloadede for flere år siden. Har aldrig selv haft brug for den, men måske kan den være til nytte for nogen:
http://www.starr.net/is/type/intlchart.html