Avatar billede manzini Nybegynder
08. marts 2005 - 22:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ik komme på nettet via min router

hej alle.

Jeg har det problem at jeg ikke kan sætte min computer (windows XP) til nettet, via min UNEX BR400 router. Min mor (der har windows 98se) kan derimod godt komme på nettet med routeren.
Hvis jeg kører min computer direkte til modemet er der ingen problem, men så kan min mor jo ikke være på nettet samtidig med mig...

Alt hjælp kan bruges, da jeg er rimeligt på bar bund, hvad angår routers og netværk!

//manzini
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2005 - 22:31 #1
Hvis du kobler din XP-pc på bag routeren, går ind i start -> kør -> skriver cmd og taster enter. Skriver ipconfig -renew og taster enter.

Hvad står der så som standard gateway?
Hvad står der som stadard gateway hvis u gør det samme på 98eren?
Avatar billede manzini Nybegynder
08. marts 2005 - 22:40 #2
Jeg kan jeg slet ikke køre det der cmd på 98eren?!?
Avatar billede manzini Nybegynder
08. marts 2005 - 22:48 #3
og på min xp'er siger den: Der kan ikke udføres nogen handling på LAN-forbindelse, når dets medie er afbrudt.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2005 - 22:50 #4
Undskyld, fejl fra min side.

På W98 gør det ved start -> programmer -> tilbehør -> kommandopromt

(Ikke ikkert de ligger under tilbehør. Måske kun under start -> programmer)
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2005 - 22:54 #5
Jeg tror ikke jeg kan hjælpe dig aligevel.
Der kommer sikkert en anden og hjælper..
Avatar billede manzini Nybegynder
08. marts 2005 - 22:59 #6
well oki. men tak alligevel :)
Avatar billede reving Nybegynder
09. marts 2005 - 19:08 #7
Hvis du på XP-maskinen skriver ipconfig/all, hvad skriver den så ?
Avatar billede manzini Nybegynder
15. marts 2005 - 13:43 #8
got it.. Fejl på kablet!