Avatar billede tarifs Nybegynder
08. marts 2005 - 14:04 Der er 10 kommentarer

By og/eller postnummer - hvilket amt hører det til

Hej

Jeg sidder med rigtig mange bynavne og postnummere. Til hver af disse bynavne skal jeg knytte et amt, men jeg kan da ikke lige finde et sted, hvor jeg kan slå bynavnet op, og så få retuneret hvilket amt der hører til denne by.

Er der nogen der kan hjælp mig?

Tak :-)
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
08. marts 2005 - 16:26 #1
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. marts 2005 - 19:42 #2
Prøv http://www.detoffentlige.dk/page.asp

Som regel kan kommune/amt udledes af overskrifterne på de fremkomne søgeresultater
Avatar billede tarifs Nybegynder
09. marts 2005 - 08:39 #3
Disse muligheder har jeg allerede været igennem - det jeg mangler er et sted hvor jeg helt eksplicit kan skrive f.eks. postnummer 8600 ind, og så få at vide i hvilket amt dette postnummer ligger.

Jeg har virkelig været igennem mange muligheder, og undre mig over at jeg ikke kan finde noget der samler disse tråde (amt/by/postnummer).
Avatar billede thesheriff Nybegynder
09. marts 2005 - 08:45 #4
At søge vha postnr. dur nok ikke, da et postdistrikt vist nok godt kan dække over flere kommuner/amter.

Din eneste mulighed er søgning via bynavn og allerhelst kommunenavn.
Avatar billede tarifs Nybegynder
09. marts 2005 - 08:49 #5
Det har du da vist ret i!

Men jeg har også bynavne, så spørgsmålet omformuleres til: kan jeg ved hjælp af bynavn finde amt. Er der nogen der kan anvise mig et sted hvor jeg få noget hjælp om det.
Avatar billede tarifs Nybegynder
09. marts 2005 - 12:06 #6
Så er problemet løst!

Jeg skrev til Post Danmark, og de svarede hurtigt tilbage med en vedhæftet Excel hvor alle byer/amter var i. Den blev overført til databasen, og og joinet til byerne - vupti, så var det løst.

Tak alligevel.

Giv mig et svar, så giver jeg point.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
09. marts 2005 - 12:12 #7
er det mig, du mener?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
10. juli 2007 - 20:43 #8
Hmm ved ikk om vi venter på mig, men her er ihvertfald et svar.

Ellers blot afvis det.
Avatar billede Chewie Novice
04. august 2008 - 14:21 #9
Lidt gammelt spg. men kan du ikke lægge den liste du med by/amt online
Avatar billede roenving Novice
04. august 2008 - 16:57 #10
Find et nutidigt i http://www.eksperten.dk/spm/838185 !-)