Avatar billede carstennielsen Nybegynder
06. marts 2005 - 18:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

.*bat logon

Hejsa

Hvordan kan jeg i en bat fil lave således at jeg kan ,appe et drev, og sammentidig have bruger og password skrevet ind i bat filen?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. marts 2005 - 19:09 #1
Prøv at åbne en dos-prompt (*1) og skriv "net use /?" (uden "") efterfulgt af et tryk på Enter/Return tasten.

Så får du følgende på skærmen:
---
The syntax of this command is:

NET USE
[devicename | *] [\\computername\sharename[\volume] [password | *]]
        [/USER:[domainname\]username]
        [/USER:[dotted domain name\]username]
        [/USER:[username@dotted domain name]
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]
        [[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE {devicename | *} [password | *] /HOME

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]
---

Jeg vil tro, at det her burde virke:
net use DrevBogstavIndsættesHer: \\ComputerNavn\MappeNavn /user:BrugerNavn Password

Eksempel: net use x: \\mincomp\mindeltemappe /user:hans mitpassword

--
*1:
Hvis du har Windows XP: klik Start > Kør > cmd (tryk enter)
Hvis du har Windows 98: klik Start > Kør > command (tryk enter)
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
06. marts 2005 - 23:11 #2
Ja, det fandt jeg også ud af. Kan du komme ned et virkende eks.?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. marts 2005 - 23:48 #3
Hvad mener du med "et virkende eks."...? Det eksempel jeg gav dig, virker jo :-)
Du skal selvfølige erstatter værdierne med dine egne.. :-)

- Svar.