Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 12:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hijack attemp.

Af en eller mærkelig grund bliver min startside ændret til http://easy-search.biz. Hvis det bare var det! Men yderligere er Explore blevet helt ubrugelig. havldelen af siderne kan jeg ikke logge på inklusiv Netbank. og det virker som om at den referere på en eller anden måde til Google.com, som jeg ellers troede var MEGET legalt og nyttigt. Jeg bruger Netscape for tiden, men jeg kan ikke komme på netbank med den, så jeg vil meget gerne have løst problemet...Derudover skal det lige siges at jeg har prøvet hijackthis, adaware og spybot... virker ikke... de fjerner dem alle, men de kommer tilbage et par sekunder senere. ;o( Har også prøvet at fjerne HKEY 'en manuelt. Virker heller ikke. Lidt hjælp viller være fedt.
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 12:28 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker

alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 12:28 #2
Jeg ved du har prøvet, men giver bare et bedre overblik over hvad der er på dit system hvis der er en log her
Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 12:30 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\stisvsq.exe
C:\WINDOWS\svshost.exe
C:\WINDOWS\msqdevl.exe
C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE
C:\PROGRA~1\Ahead\NEROTO~1\DRIVES~1.EXE
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\mservice.exe
C:\WINDOWS\iau.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\WINDOWS\lssas.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Watch.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Christian\Desktop\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://easy-search.biz
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://easy-search.biz
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = local
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.startup.homepage", "http://www.hattrick.org/"); (C:\Documents and Settings\Christian\Application Data\Mozilla\Profiles\default\3dc30plr.slt\prefs.js)
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgram%20Files%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\Christian\Application Data\Mozilla\Profiles\default\3dc30plr.slt\prefs.js)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {4482FCAE-0913-4B72-86C7-6D4D042215EF} - C:\WINDOWS\System32\omn.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ResModify] C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Nero DriveSpeed] C:\PROGRA~1\Ahead\NEROTO~1\DRIVES~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware] "C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Aware.exe" +c
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 12:30 #4
giv mig lige et par minutter til at se den igennem
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 12:39 #5
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.
Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://easy-search.biz
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://easy-search.biz
O2 - BHO: (no name) - {4482FCAE-0913-4B72-86C7-6D4D042215EF} - C:\WINDOWS\System32\omn.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Mail and News] msqdevl.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Management Console] lssas.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Multimedia extensions] mservice.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Internet Acceleration Utility] iau.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Internet Connection Wizard] stisvsq.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Games Acceleration] svshost.exe
O8 - Extra context menu item: &Download with &DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie.htm
O8 - Extra context menu item: Download &all with DAP - C:\PROGRA~1\DAP\dapextie2.htm

Disse kun hvis du ikke genkender dem
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 127.0.0.1:8080
O4 - HKLM\..\Run: [ResModify] C:\Program Files\USBToolbox\Res.EXE

Find og slet

Filer

C:\WINDOWS\stisvsq.exe
C:\WINDOWS\svshost.exe
C:\WINDOWS\msqdevl.exe
C:\WINDOWS\mservice.exe
C:\WINDOWS\iau.exe
C:\WINDOWS\lssas.exe

Mapper

C:\Program Files\USBToolbox\ ----> Denne skal du egentlig ikke slette bare lige tjecke.. ligner ikke snavs:)

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Slet alt den finder..

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 12:41 #6
kan jeg læse det du skriver nu under fejlsikret tilstand?
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 12:45 #7
nej ikke nødvendigvis.. burde du..

ellers marker teksten og gem det i en txt fil
Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 23:04 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
C:\PROGRA~1\Ahead\NEROTO~1\DRIVES~1.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpohmr08.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\Documents and Settings\Christian\Desktop\hijackthis.exe
C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = local
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.startup.homepage", "http://www.hattrick.org/"); (C:\Documents and Settings\Christian\Application Data\Mozilla\Profiles\default\3dc30plr.slt\prefs.js)
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgram%20Files%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\Christian\Application Data\Mozilla\Profiles\default\3dc30plr.slt\prefs.js)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPP Auto Loader] C:\WINDOWS\TPPALDR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Nero DriveSpeed] C:\PROGRA~1\Ahead\NEROTO~1\DRIVES~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ad-Aware] "C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware SE Professional\Ad-Aware.exe" +c
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: hp psc 1000 series.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

Her er den nye log-fil.
Kan du se om der stadig er noget galt?
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 23:07 #9
Der er ikke mere:) virker netbank? hvis ikke

download java http://dlc.sun.com/jdk/j2sdk-1_4_2_07-windows-i586-p.exe
Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 23:09 #10
Det virker perfekt! Tusind tak min ven Her er dine Point du har mere end fortjent dem!
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 23:10 #11
Selv tak:) Du kan forresten opdatere til SP2 nu.. hent det evt. herfra som en løs fil
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 23:11 #12
ps. Du skal markere mit navn nede i venstre hjørne før du trykker på accepter:)
Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 23:16 #13
Har du fået dine point!? det virker lidt mærkeligt...
Avatar billede bcrasser Nybegynder
04. marts 2005 - 23:17 #14
DER VAR DEN! tusind tak!
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2005 - 23:23 #15
Selv tak:)!