Avatar billede nka Nybegynder
26. marts 2001 - 12:05 Der er 2 løsninger

Root login + /home

Hejza, jeg har lige indstalleret en Solaris version 8. Jeg kan ikke logge ind som root, jeg for en fejl der hedder \"Root login rejected, not on system console\". jeg kan godt su til root.
Desuden kan jeg ikke få lov til at oprette underbiblioteker i /home. (uanset om jeg er root eller ej) Jeg kan godt oprette alle andre steder i filsystemet.

\\Nicholas
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 12:07 #1
den med /home kan jeg ikke hjælpe dig med, men ang. root login, så er det fordi din tty ikke er secure tty, kan sku ikke huske hvor man ændre det i solaris, men der er i /etc/ prøv en grep på tty
Avatar billede driften.dk Nybegynder
27. marts 2001 - 08:53 #2
På solaris eksisterer biblioteket

/etc/defaults (eller også er det /etc/default)

I dette bibliotek ligger der nogle forskellige default opsætninger blandt andet for login.

Det er der du skal root-login til (ved at udkommentere en enkelt linie eller 2).

Husk at slå det til igen - for en sikkerheds skyld.