Avatar billede signor_eriksen Nybegynder
03. marts 2005 - 17:26 Der er 1 kommentar

Hvordan fjerner jeg teksten?

Hej
Jeg vil gerne fjerne teksten på et musik nummer er der nogle der kender et godt program til at fjerne sangen fra mp3 filer ville jeg bliver rigtig glad

på forhånd tak
Mads
Avatar billede milter Ekspert
03. marts 2005 - 22:07 #1
Hvis du mener, at du vil fjerne stemmerne på nummeret, så du kun har instrumenterne tilbage, så findes der adskillige programmer, som påstår, de kan gøre lige netop det.

Problemet er bare, at de kun kan gøre det nogenlunde, hvis stemmmerne er indspillet i mono, d.v.s. at stemmerne er fuldstændigt ens i begge kanaler, og resten er i stereo. Og selv da vil du ikke få et særligt godt resultat. Jeg havde selv et sådan program en gang, men har fjernet det igen, fordi det ikke virkede ordentligt. De programmer, jeg har prøvet af den slags, fjernede en masse andet ud over stemmerne, så lyden blev elendig.

Den eneste måde, man effektivt kan fjerne stemmerne på, er ved at have nummeret i et format, hvor stemmerne er indspillet for sig selv på deres eget spor, men det har du nok ikke :(

Hvis du vil prøve nogen af programmerne, kan du prøve at søge på Google med "vocal remover" , og du vil få ca. 46.000 forslag.