Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
26. marts 2001 - 11:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvad er en hqx-fil?

Jeg vil installere en browser på en gammel Mac (system 7.5) og har, på en PC, downloaded netscape som hqx-fil (netscape3.04_US.hqx). Men hvordan installere man den så?

Mvh
elmer fjot
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2001 - 11:43 #1
Du skal pakke dem ud med et program, der hedder ekspander:

http://www.aladdinsys.com/downloads/

/per
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
26. marts 2001 - 12:02 #2
Fint nok, men ...
ekspander ligger også som en hqx-fil ... ?

fjot
Avatar billede schumacher Nybegynder
26. marts 2001 - 13:06 #3
Få fat i expander som SEA (Self-Extracting-Archieve). Kan evt. hentes her, http://ftp.tidbits.com/pub/select/stuffit-expander.sea

/ Schumacher
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. marts 2001 - 13:08 #4
Du skal bare klikke på den.

Det kunne f.eks være en Flash film lavet til MAC, da de som standalone bliver lavet i dette format.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2001 - 13:28 #5
Til din gamle mac skal du anvende en gammel 68k version af ekspanderen, ellers kan den ikke kører på dit system. Jeg har hentet den til dig, og kan sende den til din postkasse i sea format. Den fylder kun 800 k.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. marts 2001 - 13:36 #6
Jeg har licens til PowerMac versionen, og jeg har brugt den til at laver formatet om til sea.

/per
Avatar billede elmer_fjot Nybegynder
27. marts 2001 - 09:42 #7
Hej Per
Du må meget gerne sende den til mig. 1000 tak skal du have.
Mvh
fjot
fjot@yahoo.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. marts 2001 - 10:46 #8
Velbekomme

Så skulle den være afsendt.

/per
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
28. marts 2001 - 22:27 #9
en hqx fil er en fil som er encoded til HEXADECIMAL, hvilket vil sige at den består af ren text og kan transporteres over et unixsystem uden at gå \"i stykker\"... det er ikke et egentligt komprimeringsformat, da det forøger filstørrelsen med ca 30%. hqx kan udpakkes med Stuffit Expander fra www.aladdinsys.com
Avatar billede nwt Nybegynder
31. marts 2001 - 20:53 #10
hqx er et komprimereringsformat. Det kan på sin vis sidestilles med .bin, .sit og .sea.
Du kan bruge programmet Stuffit Deluxe ,eller gratisprogrammet Stuffit Expander. Stuffit Expander kan kun \"pakke ud\".