Avatar billede hexya Nybegynder
02. marts 2005 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Alt+Shift ændrer Tastatursprog og (Angiv)Sprog - Bug?

Hej,

I følge en udskrevet liste over alle mine genvejstaster er Alt+Shift kun "forstavelse" til en lang række genvejstaster.

Alligvel skifter Alt+Shift (alene) samtidigt Tastatursprog samt Sprog / AngivSprog.

Det betyder fx at Alt+Shift+Ned - som officielt er tildelt Sænk Disposition (skift mellem overskrifter) - skifter både Tastatursprog og Sprog, før den sænker Dispositionen.

Er min Word2k (DK) alene om problemet, eller er der nogen af jeres der også lider under det?
Avatar billede olebole Juniormester
02. marts 2005 - 17:20 #1
<ole>

Brug af Alt+Shift alene (altså uden en tredie tast), skifter sprog i Win/XP. Der burde ikke ske noget sammen med pil-knapperne (jeg har ingen probs med min Engelske Office 2003) - men det er ikke altid og i alle programmer, det virker.
Specielt oversatte programmer er der ofte den slags små-bugs i  :o|

/mvh
</bole>
Avatar billede hexya Nybegynder
03. marts 2005 - 10:43 #2
Nu har jeg løst gåden (W2k, Word2k).

Alt+Shift er i OS - som default - sat til at toggle gennem landestandarder. (Det er som sædvanligt ikke dokumenteret i Hjælp - hverken under Genvejstaster eller under Landestandarder).

Da indstillingerne i OS fungerer globalt, skifter det dermed også i alle andre prgs.

Det undrer mig derfor, at den ikke også skulle påvirke din Office 2003 - med mindre M$ nu har sørget for at Office 2003 kan differentiere mellem sin egen og den globale.

Her følger et par (default) Word2k genvejstaster som alle er baseret på Alt+Shift. Og derfor alle først skifter sprog, før de udfører deres Word-kommando. Med mindre man altså slår genvejstasten Alt+Shift fra i OS.

Alle Overskrifter    +A
Annuller Fortryd    +Tilbage
Begyndelse Af Kolonne    +PgUp
Begyndelse Af Række    +Startside
Brevfletning Fejlkontrol    +C
Brevfletning Rediger Datakilde    +E
Brevfletning Til Nyt Dokument    +B
Brevfletning Til Printer    +P
Dato            +D
Dato Klokkeslæt        +K
Disp Flyt Ned        +Ned
Disp Flyt Op        +Op
Disp Hæv        +Venstre
Disp Skjul        +-
Disp Skjul        +Num -
Disp Sænk        +Højre
Disp Udvid        ++
Disp Udvid        +Num +
Disp Vis Kun Første Linje    +G
Dobbelt Linjeafstand    +L
Fletfelt        +I
Forrige Felt        +F1
Forrige Vindue        +F6
Gem            +F2
Klik På Felt        +F9
Klokkeslæt        +T
Luk Rude        +L
Marker Opslagsord    +X
Marker Tekst Til Indholdsfortegn +O
Microsoft Script Editor    +F11
Normal Typografi    +Fjern (Num 5)
Opdater Felter        +U
Ordbog            +F7
Overskrift1        +1
Overskrift2        +2
Overskrift3        +3
Overskrift4        +4
Overskrift5        +5
Overskrift6        +6
Overskrift7        +7
Overskrift8        +8
Overskrift9        +9
Sammenkæd Med Forrige    +R
Sidetalsfelt        +S
Slutning Af Kol        +PgDn
Slutning Af Række    +End
Understregning Af Ord    +W

Blev du lige så klog som mig :^?
Avatar billede jkrons Professor
04. marts 2005 - 08:00 #3
Når jeg trykker fx Alt+Shift+X, som jeg faktisk bruger tit -  eller andre KunEller hvis der går for lang tid mellem Alt+Shift+X.
Avatar billede hexya Nybegynder
21. juni 2005 - 15:07 #4
Lukker