Avatar billede perle Nybegynder
28. februar 2005 - 14:21 Der er 8 kommentarer

Kan ikke åbne et worddokument som er gemt på en diskette

Det sidste dokument - en eksamensopgave  jeg har lavet er gemt på en diskette. Jeg kan ikke åbne disketten. Er der en mulighed for at der er en autobackup eller lignende gemt på PC'eren og i bekræftende fald hvor
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. februar 2005 - 14:36 #1
I først omgang prøv disketten i andre PC'ers diskettedrev - bare for at copy wordfilen over på andet medie (HD). Altså ikke noget med at få Word til at indlæse direkte fra disketten...
28. februar 2005 - 14:41 #2
Hvis Word er afsluttet korrekt, er chancerne ikke store. Filerne til automatisk gendannelse slettes nemlig ved en korrekt afslutning af Word.

Her er en liste over hvad du kan forsøge:

Check under:
Funktioner->Indstillinger, fanen Filplacering, hvor Word gemmer filer til automatisk gendannelse.
Kig i den pågældende mappe, husk at slå visning af skjulte filer til, hvis det ikke er gjort.

Check om du har indstillet Word til automatisk sikkerhedskopiering af åbne filer.
Funktioner->Indstillinger, fanen Gem
Check om der markering ved feltet: Opret altid sikkerhedskopi.

Som sidste mulighed kan du bruge søgefunktionen i Windows til at gennemsøge din harddisk for en del af teksten i det dokument, du ikke kan åbne.

Men vær forberedt på, at chancerne ikke er store, hvis Word er afsluttet korrekt.

Problemet er sandsynligvis opstået fordi disketten er taget ud af drevet, mens dokumentet stadig var åbent. Du er ikke den første, der har oplevet dette (men det er jo en ringe trøst).
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2005 - 16:36 #3
du kan prøve at gendanne disketten, med feks. badcopy, el. lign..
http://www.jufsoft.com/badcopy/
Avatar billede jkrons Professor
28. februar 2005 - 16:47 #4
For en anden gangs skyld er det en god ide altid at arbejde på harddisken. Så kan du til sidst kopiere dokumentet til en diskette. Kopier det så tilbage til HD inden du begynder at åbne det.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
28. februar 2005 - 16:59 #5
suplere lige ovenstående..
eller at man lige sender dokumentet, fra en web-mail, så ligger det på server ude i byen(i sendt post), og man kan altid hente det..O)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2005 - 10:06 #6
Kan du have låst disketten? Se lige om du kan se igennem begge "øjer" du skal kun kunne se igennem det ene.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. marts 2005 - 08:45 #7
Hmmm... blev du klogerer ???
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2005 - 08:59 #8
Har du prøvet at åbne disketten og trææææækkke dokumentet ud på skrivebordet (eller højreklik, kopier, ud på skrivebordet, indsæt? Og åbne derfra.