Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 19:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hvordan codes en chat i php?

hejsa folkens

jeg er en meget ivrig, php koder, som gerne vil lære at lave en chat, så hvis der er nogle som gider fortælle lidt om det .. event. med bruger oprettelse.... :)
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
25. marts 2001 - 19:16 #1
MySQL eller på filer ?

Morten
Avatar billede nute Nybegynder
25. marts 2001 - 19:19 #2
du finner en hel masse chat-kode her:

http://php.resourceindex.com/Complete_Scripts/Chat/

/nute
Avatar billede morten_rasmussen Nybegynder
25. marts 2001 - 19:20 #3
Har du ICQ ?
Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 20:24 #4
jeg har icq.. men får først adsl til d. 4 april .... men jeg vil mega gerne lære og kode en fra grunden.. og den skal være bygget på mysql ..... såå hvis der er nogle der friske på at lære mig det over email . event. andet.. indtil jeg får mit adsl ...
Avatar billede quinnx Nybegynder
25. marts 2001 - 20:30 #5
og det er oz det.. jeg vil gerne \"lære\" så meget php som muligt.. jeg har fundet mange seje chats... men hvorfor ikke lære det selv
Avatar billede brian@diku Nybegynder
26. marts 2001 - 00:40 #6
en fælles fil er ok, men mysql er det rigtige .. specielt hvis du vil have relay chat med ..

Avatar billede emileej Nybegynder
26. marts 2001 - 09:36 #7
Såddan havde jeg det også - så jeg skrev ned hvordan jeg havde forestillet mig, at kommunikationen imellem klient og server skulle foregå - lavede mine grund funktioner, og startede på chatten... Den er mysql basseret, og stadigt i beta - jeg startede forrige weekend, og det midlertidige resultat kan ses på http://eej.dk/chat - du kan skrive til mig på icq, men lav lige en ref til dette spm. i dit icq request...

E-)mil
Avatar billede quinnx Nybegynder
26. marts 2001 - 15:38 #8
sååå jeg håbede egentlig på at der var nogle der vil give nogle henvisninger til hvordan man bygger en op .. event. hvilke funktioner
Avatar billede quinnx Nybegynder
27. marts 2001 - 15:44 #9
jeg lukker spørgsmålet og opretter et nyt
Avatar billede emileej Nybegynder
27. marts 2001 - 17:32 #10
Hvor?
Avatar billede quinnx Nybegynder
31. marts 2001 - 14:50 #11
hehe .. tjaa hvis der er nogle som er villige til at hjælpe mig med at lave en chat
Avatar billede emileej Nybegynder
31. marts 2001 - 15:08 #12
Jeg kan give dig en licens til http://eej.dk/chat (når den er færdig). Licenser skulle have kostet, men jeg droppede ideen, så det er gratis :)

E-)mil