Avatar billede bgo Nybegynder
27. februar 2005 - 21:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skiftevis CGI-fejl og ikke CGI-fejl med PHP

Det er til at grine af (ironi)

The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:

Den er der sikkert nogle der kender ;) (har kigget rund her)

Jeg skal jo lære det, både at køre PHP på min server og programmere det - men det er dælme ikke nemt, når dén der dukker op i tide og utide.

Jeg har brugt den installer der er henvist til et andet sted her på eksperten, og fik den nævnte besked til at starte med. Efter jeg havde kigget hér efter løsninger, samt install.txt der fulgte med installeren, og ikke fandt nogle problemer, fandt jeg på at genstarte IIS - det hjalp.

Men, nu kommer den igen... Og det eneste jeg havde gjort, mellem tidspunktet hvor jeg ikke fik den besked, til jeg fik den igen, var at køre et asp-script på serveren.

Der er sandsynligvis et eller andet jeg gør forkert, eller måske snarre, mangler at gøre - jeg var faktisk ved at skrive en mail til en der har lavet et script som jeg ikke kunne få til at gøre helt efter hensigten (kreere png-billede, andet virkede fint), og da jeg ville opdatere dette script kom CGI-fejlmeddelelsen tilbage - mit test-script (<?php phpinfo();?>) gav samme resultat igen.

Så vidt jeg kan se, har IUSR_ permissions hvor den skal, men jeg kan tage fejl. Scriptene ligger det rigtige sted (ellers havde de jo ikke virket før), mappings ser ud til at være ok (executable ud for extensions .php, .php3 og .phtml er G:\PHP\php.exe %s %s) - hvad er der mere jeg skal se på?

OS: XP Pro
Avatar billede bgo Nybegynder
28. februar 2005 - 02:12 #1
genstart af hele maskinen ser ud til at have hjulpet - men jeg holder spøgsmålet åbent lidt endnu, just in case ;)
Avatar billede bgo Nybegynder
28. februar 2005 - 05:56 #2
nej, det var vist en fejl... jeg har erstattet den installation af PHP jeg havde, da den ikke var autoriseret - men det har ikke hjulpet. Jeg har dog bemærket, at refresh får siderne frem uden "The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers. The headers it did return are:" - men det er jo uholdbart at folk skal sidde og trykke F5 for hver side der skal vises..
Avatar billede bgo Nybegynder
28. februar 2005 - 06:09 #3
nå, det gad den så heller ikke mere
Avatar billede bgo Nybegynder
28. februar 2005 - 22:57 #4
hmm. det ser ud til, at php stopper med at fungere så snart et asp script er afviklet... ikke godt...
Avatar billede bgo Nybegynder
02. marts 2005 - 05:16 #5
Jeg fandt løsningen. Hvis jeg istedet for CGI-udgaven (php.exe) benytter isapi-udgaven, så virker det uden problemer. Så kan jeg køre asp og php sideløbende med hinanden, og cgi-fejlen dukker ikke op. Jeg har haft det kørende et døgn nu, uden problemer.

Så spørgsmålet lukkes