Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2005 - 19:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Iværksætter ydelser?

Hej Eksperter
Jeg går lidt og roder med tanken om at blive selvstændig, men hvordan er det nu det er med iværksætter ydelser? Der tænker jeg på et tilskud af økonomisk art. Kan en iværksætter søge om tilskud eller er der ikke andet at gøre end at låne af banken?

Venlig Hilsen
\Kappe
Avatar billede krogstrup Nybegynder
27. februar 2005 - 19:48 #1
Iværksætter ydelse er (så vidt jeg husker) mulighed for gratis rådgivning og IKKE økonomisk støtte.
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2005 - 20:18 #2
Iværksætter ydelse findes ikke mere, desværre. Enkelte kommuner kører iværksætterkurser, der typisk koster 500,- til 800,- kr. at deltage på, på disse kurser er derrådgivning, og også nogen mulighed for efterfølgende rådgivning (hvis det ikke også er standset)

Tidligere hed den organisation der stod for dette TIS, i dag samles det på http://www.startguiden.dk/

Påøv at kontakt dem samt din kommune, de kan hjælpe dig med den slags. Jeg har selv været på iværksætterkursus med TIC og Frederiksberg Kommune. Det var et rigtig godt kursus
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2005 - 20:25 #3
Jeg har været på iværksætter kusus for et par år siden :) Men tak for svarende begge to. I bekræftede mine bange anelser.
Avatar billede japping Nybegynder
02. marts 2005 - 11:08 #4
Jeg husker ikke reglerne nøjagtigt, men der er nogle regler mht. ledighed det første 1½ år. Jeg mener at du kan få dagpenge i de perioder hvor du evt. ikke har noget arbejde. Derved kan du oppebære en min. løn.
En bekendt i mit netværk har benyttet sig af denne ordning.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2005 - 21:50 #5
Okey! Det er da helt sikkert værd at tjekke ud! Tak for det :)
Avatar billede thorborg Nybegynder
10. april 2005 - 16:27 #6
Iværksættere med brug for kapital har lynhurtigt taget regeringens særlige iværksætter-lån til sig.
De favorable lån har kun eksisteret i knap tre måneder, men kendskabet til dem og efterspørgselen har spredt sig på rekordtid, skriver Erhvervsbladet.
Du kan se mere info her:
http://debat.thorborg.dk/idealbb/view.asp?topicID=14
Avatar billede freekyzone Nybegynder
11. september 2008 - 17:29 #7
Iværksætter-ydelse findes mange steder.

Nordjylland og Midtjylland.

www.nin.dk ...