Avatar billede bukka Nybegynder
27. februar 2005 - 16:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min Athlon XP 3200+ kører 1100mhz

Efter jeg havde nogle problemer med at få min computer til at starte op har jeg endelig fundet løsningen. Men nu der kører min processor kun med 1100mhz. Nogen der ved hvad der er galt og hvordan man kan få det rettet?
Avatar billede thomas_ladefoged Nybegynder
27. februar 2005 - 17:03 #1
Jeg har selv haft samme problem med min:-) Problemet er at dit bundkort kører med en for lav clock frekvens. Det kan du rette inde i din BIOS. Jeg vil tror at din clock-rate lige nu ligger på ca 133 og den skal op på 166. Håber det virker:-)
Ps. Du skal være opmærksom på at din CPU vil bliver varmere!
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2005 - 17:05 #2
Bios er sat (eller har glemt) at den CPU kører med 133Mhz og ikke kun 100Mhz (kan også være andre den burde køre med 166Mhz og nu kører med 100 eller 133 MHz) men du retter det i BIOS, tryk normalt på DEL for at komme i bios, og så er det oftest under avancerede settings (navne og sted varierer fra bundkort til bundkort, så det er kun engenrel rettesnor)
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
27. februar 2005 - 17:08 #3
Ikke nødvendigvis - jeg har haft samme problem, du skal ganske enkelt resette bios..det virkede på min. Har iøvrigt et ASUS A7V880.
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2005 - 17:13 #4
SKla man ganske enkelt det ? så går bios netop tilbage til default indstillinger, og derved den laveste indstilling for størt kompabilitet, så nej det hjælper i langt de fleste tilfælde ikke....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. februar 2005 - 17:13 #5
Tjaa.... jeg er helt enig i at bundkortet kører med for lav clock-frekvens og at man blot skal rette den til den korrekte, men jeg mener nu nok at den skal rettes til at køre 200, idet det passer med at den kommer op på 2200 mhz når den er rettet og det passer hvis det er en Athlon XP 3200+.

Se uddrag fra edbpriser:
Athlon XP 3200+    Athlon XP 2.2 GHz / Socket A / 400 MHz / 128 KB L1 / 512 KB L2 / AMD Processor in a Box (PIB)
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
27. februar 2005 - 17:17 #6
Jeg har i flere tilfælde set at det løste problemet - men jeg glemte at sige at det naturligvis kun virker på maskiner hvor den kan autodetecte hastigheden..så det kommer an på hvor ny din maskine er. Det virker som om den ikke opdaterer en variabel somewhere. Jeg havde netop også problemer med at boote da jeg eksperimenterede med at overclocke den...og nogle gange stod der pludselig 1100 mhz - uden at jeg havde pillet ved de indstillinger i BIOS...derfor mit foreslag.

Ellers må bukka ind og rette i BIOS som I andre foreslår.
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2005 - 17:17 #7
Det er vi så enige i Tonnybrandt, men som jeg også skrev var det blot en rettesnor og andre værdier kunne gøre sig gældende (er mere til intel og kan derfor ikke huske FSB settings på diverse AMD cpuer)
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2005 - 17:19 #8
Den fejl er set mange gange på især ECS k7A boards (mener jeg de hedder), men de smed / smider BIOS settings OFTE)
Avatar billede bukka Nybegynder
27. februar 2005 - 17:45 #9
Mit board er et MSI K7N2 DELTA2 LSR. Jeg gik ind og rettede den til 200 i Cell Menu. Mange tak for hjælpen nu siger den 3200+ igen :D
Avatar billede bukka Nybegynder
27. februar 2005 - 17:48 #10
Pointne går til Thomas_ladefoged da jeg godt vidste at min clock rate skulle ligge på 200
Avatar billede thomas_ladefoged Nybegynder
27. februar 2005 - 17:48 #11
Fint fint. Bare husk at være opmærksom på varmen:)
Avatar billede bukka Nybegynder
27. februar 2005 - 17:50 #12
Min processor har altid kørt 3200+ og har en køler der også skulle kunne tage det.. Varmen bliver ikke et problem