Avatar billede secret-agent Nybegynder
26. februar 2005 - 16:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Blanding af IIS og router-problem

Jeg er i gang med at få en webserver op at køre igen via IIS, og kan også se den på 127.0.0.1.

Problemet er bare, at den ikke vil vise den på WANIP. Vi er flere på netværket, og ifølge hjælp fra CyberCitys hjemmeside har jeg sat netværket op på 2 af maskinerne. F.eks hedder den der skal køre webserveren 10.0.0.30!

Jeg har en Aethra StarVoice router, men jeg kan ikke få det til at virke, selv om jeg laver en "http server" på den LANIP under NAPT.

Hvad mangler jeg? Hvad har jeg overset?
Avatar billede kenp Novice
26. februar 2005 - 16:46 #1
evt din firewall på computeren.

(og har du haft en ude fra til at teste om det virker)
Avatar billede snowball Novice
26. februar 2005 - 16:47 #2
Du har sikkert ikke gjort noget forkert. Problemet er at din router ikke understøtter NAT loopback sådan så du kan gøre det du vil.

Fra Cybercity's support - http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/ :

"Bemærk: Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at tilgå services via WAN-adressen fra LAN'et på indersiden af routeren. Dvs. at det ikke er muligt at se hjemmesider som hostes på samme netværk som man selv sidder via den offentlige IP eller via eget domæne."

Prøv derfor at få en som ikke sidder på dit LAN, til at teste om man kan tilgå din hjemmeside fra Internettet.
Avatar billede secret-agent Nybegynder
26. februar 2005 - 16:48 #3
Du fik den lige... havde faktisk løst problemet, da jeg opdagede det der, men nu gjorde du ulejligheden at finde det.

Eksperten nåede at gå ned, inden jeg fik taget det selv.