Avatar billede disable2 Nybegynder
24. februar 2005 - 18:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Computer vil ikke tænde..

Ey.. Jeg har fået en ny Maxtor DiamondMax 10 300gb disk (SATA)..

Første problem er at når jeg kommer dertil hvor jeg skal vælge hvilket drev jeg skal installere windows på så er HDDen kun på 131gb (Nok pga SP1/2 ??)

Og andet problem er at når den har lagt installationsfilerne ind på disken genstarter den som den skal men efter det vil den ikke starte.. Den viser kun den der skærm for bundkortet..

Nogen som kan hjælpe??
Avatar billede zabber Nybegynder
24. februar 2005 - 19:09 #1
Du skal bruge en diskette når du starter med install af xp på en sata disk  Når du booter op med xp cd  kommer der noget med at du kan vælge en driver til din sata disk
Avatar billede disable2 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:11 #2
Ok! Mange tak!!! Wee! Hvis det her virker så er jeg den gladeste teenager ever! :P
Avatar billede zabber Nybegynder
24. februar 2005 - 19:15 #3
På diskette skal der være driveren til din sata controller
Avatar billede disable2 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:19 #4
Sata controller?
Avatar billede zabber Nybegynder
24. februar 2005 - 19:19 #5
Når du installere XP, trykker du på F6 for "andenparts drivere".
Avatar billede disable2 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:22 #6
Ok, men jeg har ingen diskette/diskettedrev.. :S
Avatar billede zabber Nybegynder
24. februar 2005 - 19:29 #7
Det skal du have for at lave en install på en sata disk . Har du en cd med driver til dit bundkort
Avatar billede disable2 Nybegynder
24. februar 2005 - 19:30 #8
Ja
Avatar billede zabber Nybegynder
25. februar 2005 - 07:32 #9
Derpå er der nok en driver til din sata controller den kan du flytte over på en diskette og så må du montere et diskkette drev i din pc du kan jo prøve at søge på sata på eksperten eks. her

http://eksperten.dk/spm/529307
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. februar 2005 - 09:14 #10
Hvilket bundkort har du ? ?

Det skulle vel ikke være et med intel chipset med ICH5 eller ICH6 ?
Avatar billede disable2 Nybegynder
26. februar 2005 - 01:23 #11
dragonknight jeg har Asus P4P800-E Deluxe...
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2005 - 01:36 #12
Dit bundkort har ICH5R controller, derfor behøver du ikke SATA driver med mindre du skal bruge RAID på SATA. Installationsprogrammet vil finde den uden installation af driver.

Hvis du nu laver en helt ny installation af XP på den nye disk, men uden andre diske monteret, og så laver en partition på f.eks 30 GB, og installerer derpå. Når du har installeret XP og SP2, kan du partitionerer og formatere resten af disken.
Avatar billede disable2 Nybegynder
14. april 2011 - 10:45 #13
.