Avatar billede ebbemonster Nybegynder
24. februar 2005 - 14:53 Der er 12 kommentarer

Corrupted harddisk, hvordan redder man sine filer?

Hej, min hardisk plejede at sidde i min gamle computer og da jeg tog den over i den nye kunne jeg ikke få den til at virke mere :( Selv om jeg satte den på slave. Med et program fik jeg reddet filerne på den ene partition. Nu mangler jeg bare at redde alle mine MP3-filer. Jeg har prøvet programmet "EASY RECOVERY PROFESSIONAL V6.0". Den redder godt nok mp3-filerne, men filerne bliver 300 - 700 mb store, og så spiller den en halv sang her og der. Er der nogen der kender et bedre program til at redde mp3-filerne? eller en anden måde?
Avatar billede kalp Novice
24. februar 2005 - 14:57 #1
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2005 - 14:58 #2
Jeg har selv været ude for samme problem, og jeg klarede det på denne måde:
GetDataBack fra http://www.runtime.org

Det kræver kun, at du har en anden harddisk som de redede maper og filer kan flyttes hen på.
Vær opmærksom på, at det kan tage ½-2 døgn, alt efter hvor mange data som skal gendannes.
Men programmet virker perfekt!
Avatar billede ebbemonster Nybegynder
24. februar 2005 - 15:02 #3
smart recovery er også brugt, sådan reddede jeg den ene partition :) Men Extend, jeg vil prøve progammet, hvis det virker er det 150 point på vej :D Men jeg kan ikke huske om jeg havde fat eller NTFS på mine harddiske :( Hvad gør jeg så??
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2005 - 15:08 #4
GetDataBack kan gendanne alle typer filer fra alle typer fil-systemer (incl. NTFS, det var ihvertfald det som jeg gjorde).

Huskede jeg at nævne, at politiet også bruger dette program? Det er fordi man kan se hvad der har ligget på harddisken, for flere formateringer tilbage...

Men programmet koster altså lidt penge. Men hvis du savner dine filer meget, er prisen for programmet småting. :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2005 - 15:17 #5
Hvis du er usikker på hvilket filsystem du brugte, så start med at downloade en gratis trialversion, så kan du se om programmet kan aflæse din harddisk. der er nemlig forskellige typer af programmet.
Men gå ind på websitet og kig lidt rundt dérinde.  :-)  Pøjpøj
Avatar billede ebbemonster Nybegynder
25. februar 2005 - 00:57 #6
Jeg synes ikke jeg kan få det til at virke. Den finder min gamle windows, men ikke min musik :( Fatter det ikke. Prøver lige igen. Nogle der kender andre programmer?
Avatar billede ebbemonster Nybegynder
25. februar 2005 - 05:07 #7
Programmet finder en masse filer med rigtige navne, men så når man "redder" dem virker de ikke. Alle mp3-filerne er blevet lavet om til kæmpe avi-filer med musik på flere timer. Der må da være en måde at redde dem :(
Avatar billede ebbemonster Nybegynder
25. februar 2005 - 05:09 #8
virker ikke
Avatar billede ebbemonster Nybegynder
25. februar 2005 - 06:19 #9
Lortet virkede, YES YES YES YES!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2005 - 17:51 #10
Jeps, gu virke det!  :-)
Avatar billede kalp Novice
01. marts 2005 - 13:22 #11
skal du så ikke uddele points så du kan afslutte spørgsmålet?:) til ebbemonster eller hvem det er:)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2005 - 14:11 #12
ebbemonster:
Hvá så, ebbemonster? Hvad sker der???