Avatar billede dkrso Nybegynder
24. februar 2005 - 10:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nyt Grafikkort, opnår jeg noget ?

Jeg har en pc med et Gigabyte GA-8SIMLH Micro ATX bundkort.
Pentium 4 - 2,4 GH, 160 GB HD, 1 Gb DDR Ram

Nu har jeg et WinFast GeForce4 TI4600 128MB DDR TV-out, og overvejer at investere i et LEADTEK WinFast A6600 GT TDH, AGP, GeForce 6600 GT, 128MB DDR3

1) Da mit bundkort kun understøtter 4X AGP, opnår jeg så noget i hastighed, eller er pengene spildt ?
2) Hvad er forskellen på 4X AGP og 8X AGP ?
3) Er der andet jeg skal være opmærksom på, med hensyn til hastighed, ved afvikling af spil ?

Jeg ved meget lidt om emnet. Har læst en del anmeldelser, men det er lidt sort snak for mit vedkommende.

På forhånd tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. februar 2005 - 10:23 #1
1) Ja du opnår noget i hastighed da 6600GT er en del hurtigere end et ti4600

2) Hastigheden hvormed data kan oveføres til grafikkortet, men i praksis er der meget lidt forskel på hastigheden i målinger af samme grafikkort i hhv 4x og 8x AGP.

3) Du vil nok ikke opleve den helt store forskel i lidt ældre spil hvor ti4600 i forvejen klarer sig godt. Men i nye spil såsom quake3 og half life 2 vil du nok mærke en ret voldsom forskel idet 6600gt har directx 9 understøttelse indbygget.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 12:43 #2
Jeg lægger et svar hvis mit info hjalp dig.
Avatar billede dkrso Nybegynder
23. marts 2005 - 15:37 #3
Det var ikke lige helt som jeg havde regnet med, men du får point
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. marts 2005 - 15:38 #4
Takker for point :)