Avatar billede friisi Nybegynder
23. februar 2005 - 12:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Banner til Harry Potter-side

Hej

Jeg skal bruge et banner til min Harry Potter side.
Det skal indeholde en masse Harry Potter-billeder i baggrunden (men alligevel skal det se naturligt og gennemført ud - overdriv det ikke), og oven på det hele skal der med store bogstaver stå:
"Potterworld.dk"
og med lidt mindre (slogan)
"*Let the magic begin*"

Det hele skal naturligvis være uden anførselstegn.

Jeg kan ikke selv finde ud af sådan noget, dette er et levende bevis: http://www.potterworld.dk/mambo/templates/rhuk_planetfall/images/mambo_header.jpg

Baggrundsfarven skal dog være den samme, og det samme skal tekstfarven. Desuden villle det være godt, hvis I kan bruge Harry Potter-skrifttypen som kan downloades på Potterworld.dk under downloades eller her: http://roelsgaard.dk/potter/downloads.asp

Ellers har I frie tøjler :)

M.v.h.
Mathias

Ps. Hvis det er muligt vil jeg gerne give 100 point extra for et godtaget banner, så skal I bare fortælle mig hvordan man gør det.
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2005 - 15:36 #1
Nu har du jo ret specifikke krav... så dem har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at følge :o)

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10594
Avatar billede friisi Nybegynder
23. februar 2005 - 15:39 #2
Wow, det er fandme flot... Det skal jo bare kunne passe ind i designet. Så det ser jeg lige, om det kan :)!
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2005 - 15:45 #3
Jep... :o)
Avatar billede friisi Nybegynder
23. februar 2005 - 15:52 #4
Det vil kræve en radikal ændring af farverne, men den er jeg parat til at gøre med det flotte  banner :). Du får pointene, hvis du kan gøre følgende 2 ting:

1. Uploade det i en Photoshop-version, også
2. Komme med et forslag (farvekoder) på, hvad de nye farver kunne være. Jeg vil indrette det hele efter banneret, og vil så se - om det er et flot resultat. Der skal bruges farver til følgende ting:

- Bagerste baggrund (ligesom du f.eks. ser en lyseblå her på Eksperten)
- 2. Baggrund (Den, hvorpå al teksten kommer til at stå)
- Baggrundsfarve til menuen (skal helst minde meget om 2. baggrund)
- Baggrund til "Søgningsområde" (det er lige til højre for banneret)
- Tekstfarve til overskrifter, "Skriv kommentar", "Læs videre" og links
- Tekstfarve til alt andet

Hvis du kan komme med eksempler på dette, så det er harmonisk, er jeg yderst tilfreds, og du får 200 (eller 300+ hvis jeg kan) point, hvis du gør dette.

M.v.h.
Mathias
Avatar billede bill20 Nybegynder
23. februar 2005 - 16:04 #5
Avatar billede friisi Nybegynder
23. februar 2005 - 16:08 #6
Tak, Bill - men det er ikke lige det, jeg er ude efter :)
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2005 - 16:21 #7
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2005 - 16:27 #8
Avatar billede friisi Nybegynder
23. februar 2005 - 17:20 #9
Tak. Weblex, du kunne jo bare have skrevet farverne, der var ingen der tvang dig til at lave en halv hjemmeside ;)
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2005 - 17:40 #10
Nahhh, men så kunne jeg jo også selv se det :o)
Avatar billede friisi Nybegynder
23. februar 2005 - 17:52 #11
Hehe.. :) Har valgt at bruge nogle andre farver, men når alt kommer til alt var det også kun banneret jeg skulle bruge. Så værsgo', her er dine 200 point :)