Avatar billede allan1066 Juniormester
21. februar 2005 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Makroer - placering - fælles benyttelse

Hvor er filen der gemmer Words makroer? - Kan denne placering ændres og kan makroerne benyttes fælles under Microsoft Exchange Server 2003

Allan
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. februar 2005 - 19:38 #1
Word macroer ligger i Normal.dot - en for hver bruger.

C:\Documents and Settings\[brugernavn]\Application Data\Microsoft\Skabeloner

Jeg forstår ikke helt spm. om de kan anvendes under Exchange Server 2003, men hvis du mener "om man kan distribuere/dele Word makroer" vha. Exchange 2003 så er svaret nej.
Avatar billede allan1066 Juniormester
21. februar 2005 - 19:49 #2
Tak for et hurtigt svar - det var trist at man ikke kan dele makroer - kan man ikke ændre placeringen af makroer sådan rent filmæssigt og evt. ligge den på serveren?

MVH
Allan
21. februar 2005 - 20:07 #3
Hvis du placerer skabelonerne på et netværksdrev, hvor alle brugere har adgang, kan de dele makroerne.

Som beskrevet ovenfor gemmes en makro som udagangspunkt i skabelonen normal.dot. Hvis denne flyttes til et netværksdrev, skal du i Word ændre indstillingen for hvor skabelon-filerne gemmes. Det gør du under menupunktet:
Funktioner->Indstillinger, fanen Filplacering
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. februar 2005 - 20:08 #4
Hvis du laver macroer, og knytter dem til en værktøjslinie i word, kan flere brugere bruge de samme macroer, hvis de henter værktøjslinien. På arb. bruger vi det ved nogle skabeloner, hvor macroerne "hentes" via værktøjslinien. Ved ikke om det er en brugbar løsning.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2005 - 21:29 #5
Du skal som der skrives lægge en skabelon med dine makroer på et netværksdrev.

Derefter skal du sætte brugerens filplacering til at pege på den mappe, hvor du har skabelonen/skabelonerne. Det er punktet Startup (har eng. version men det er det nederste punkt)der skal pege på mappen. Du kan lægge en normal.dot eller en hvilken som helst anden skabelon i mappen. Selv kalder jeg en sådan skabelon for global.dot, fordi den bruges af flere.

Vær opmærksom på, at alle brugere skal logge af word, hvis du fremover skal ændre i denne skabelon.
21. februar 2005 - 22:55 #6
Min erfaring har givet mig følgende regler:
Brugerskabeloner og Startup filer placeres lokalt på pc'en specielt hvis det er bærbare pc'ere. Deling af skabeloner er opsætning af Arbejdsgruppe skabeloner, som f.eks. ligger på et netværksdrev.
Dog kan man ligge brugerskabeloner og startup filer på netværksdrevet, men så er det hensigtsmæssigt at lave noget synkronisering, således disse filer også er tilgængelige offline (bærbare pc'ere).

Jeg har lavet flere større skabelonsystemer, og mulighederne er mange - et eksempel kan ses her: http://www.win-consult.com/SmartOffice/Produkter/DocumentWizard.asp
Avatar billede allan1066 Juniormester
20. august 2010 - 11:01 #7
jeg lukker
20. august 2010 - 11:11 #8
Vi takker for points!!!