Avatar billede dar Nybegynder
24. marts 2001 - 19:53 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

2MB/bruger

Det skal først siges at jeg ikke har haft tid til at kigge alle forslagene igennem og søgefunktionen er åbenbart nede :(

Forslaget går i al sin simpelhed ud på at give hver ekspert-bruger et par mb til screenshots, programmer og hvad der nu ellers tit er nødvendigt for at hjælpe hinanden.

Jeg er godt klar over at det vil optage en masse plads, men man kunne måske lave noget med at det der ligger i brugerens mappe bliver slettet en gang om måneden eller noget. Hvad ved jeg :)
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 19:54 #1
God ide
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
24. marts 2001 - 19:56 #2
Ifølge http://www.eksperten.dk/spm/49784 er der omkring 16000 brugere på eksperten.
Hvis alle brugere gennemsnitlig bruger 1 Mb så ville det blive til 8 GB (det er vist lidt meget) - Men ellers en meget god ide  :-)
Avatar billede htx98i17 Professor
24. marts 2001 - 19:56 #3
det var faktisk ik en hel tosset ide.
Så skulle man kunne se hvilke filer hver bruger har liggende på eksperten når man går ind på folks brugerinfo. Så kan man sige \"hey fatter i hvorfor min hjemmeside ser sådan ud? kig på min fil nr 2 og se hvad jeg mener\"

den ide vil jeg gerne støtte :-)
Avatar billede dar Nybegynder
24. marts 2001 - 19:56 #4
Eller endnu snedigere: At man lavede noget så man kunne \'vedhæfte\' filer til spm/svar/kommentare...
Det synes jeg sq vil være smart!
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. marts 2001 - 19:57 #5
Eksperten HAR fået tilbudt nogle hundrede mb, fra Azero, men det blev aldrig til noget.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. marts 2001 - 19:58 #6
Hvad er der galt med ens egen homepage/ftp ?
Avatar billede htx98i17 Professor
24. marts 2001 - 20:00 #7
hvis man nu ikke har en ??
Avatar billede dar Nybegynder
24. marts 2001 - 20:00 #8
minijensen1>> Jeg kan godt følge dig, men hos de fleste hosts er der mulighed for at få opstillet egen server. Hvis nu det er sådan eksperten er hostet er det vil ikke værre end admineren kan stoppe en gammel 10GB harddisk i.
Hvis ikke må vi jo finde på en anden metode...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. marts 2001 - 20:03 #9
htx98i17> Så er det da enten sur røv eller også kan man nemt anskaffe sig en. Der findes et hav af gratis sites.
Avatar billede kapla Nybegynder
24. marts 2001 - 20:04 #10
minijensen1>> Der er faktisk 19000
Avatar billede htx98i17 Professor
24. marts 2001 - 20:04 #11
ja, men det udelukker en hel del brugere!
Avatar billede dar Nybegynder
24. marts 2001 - 20:16 #12
Og dette er også MEGET nemmere!
Jeg forestiller mig at man bare trykker på sin bruger->\'Dine filer\' og så er der en fin lille upload-form.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
24. marts 2001 - 20:25 #13
Jeg er nu helt tilfreds og vil ikke kræve dette af eksperten netop pga. alle de gratis sites rundt omkring.
Jeg har så overhovedet ikke de behov med overhovedet og skulle lægge filer op til andre brugere her på eksperten.
De har da vist svært nok ved og få skrabet penge sammen.
Men okay, det var bare min mening.
Som sagt, der er masser af gratis sites rundt omkring og hvis det er, så findes der icq, irc og alle mulige andre muligheder for og få overført nogle filer.
Avatar billede dar Nybegynder
24. marts 2001 - 20:38 #14
Kan vi ikke også få en kommentar fra en admin?

ADMIN!!!
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. marts 2001 - 21:37 #15
Dar <--> Det er hurtigere at skrive en mail, mon ikke Admin har fri nu?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. marts 2001 - 01:45 #16
Jeg vil sige at forslaget er meget godt, men filerne skal bare ikke slettes hver n (n=et interval af måneder f.eks.) så ville ideen ligesom være ligemeget...

Og nu er det jo heller ikke ligefrem fordi at harddiske nu til dags er noget der koster bondegårde .. en ordentlig en på 30 GB kan jo fås for under 1.300,- i dag .. men der skal satme klikkes på mange bannere for det ;o)

MEN! En anden lille ting .. 2 MB er _ingenting_. Det er lige et par H/W drivere, nogle screenshots en enkelt ZIP fil eller to og så er de 2 MB sårn set brugt...
Avatar billede nomiz Nybegynder
25. marts 2001 - 01:47 #17
næh.. en ordentlig én på 45 koster kun 1300,- i dag!  hehe
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. marts 2001 - 01:51 #18
*G* my point exactly :o)

Man kunne måske ligefrem strække forslaget til at man betalte for pladsen... ? v/ 52 brugere der vil betale for det er det kun 25 kr. hver for sårn en HD til 1.300 .. det ville JEG personligt godt betale for .. og så kunne man måske endda lave så man betale alt efter hvor mange MB man ville have ..

Og så lave det sådan at man ikke kan linke til filerne UDEN fra eksperten (så man ikke kan bruge det som website hosting/warez hosting osv.)
Avatar billede htx98i17 Professor
25. marts 2001 - 12:02 #19
nomiz -> køb du bare en af de der desktar 45 gb HD, så kan du få lov at levere den til rep en måned efter. De går alle i stykker... IBM har desuden taget dem ud af produktion pga at de går i stykker. Så om man kan få en ordentlig 45 gb til 1300, nopem i hvert fald ikke den ibm desktar :-)
Avatar billede dar Nybegynder
25. marts 2001 - 13:07 #20
tdaugaard>> Altså noget med at man kan bestille 20MB eller noget for et antal kroner.
Det ville faktisk være RET smart!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
25. marts 2001 - 16:37 #21
Det bliver ikke noget, vi umiddelbart bliver i stand til at tilbyde.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. marts 2001 - 19:47 #22
dar:> yeps .. noget i den retning :-)

andreas_admin:> hvad har i egentlig gang i LIGE NU ? Jeg synes aldrig rigtigt at der er nogle forslag (ikke engang de helt igennem seriøse) der bliver til noget!?
Avatar billede dar Nybegynder
27. marts 2001 - 14:44 #23
CRAB!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. marts 2001 - 15:40 #24
huh ?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
27. marts 2001 - 17:04 #25
Hvis det nu er så vigtigt for jer, hvorfor er der så ikke en som bikser en gammel computer sammen til dette formål?
Så kan personen jo tage betaling for dette eller noget?
Avatar billede dar Nybegynder
27. marts 2001 - 19:48 #26
maniacdog>> Så kan man jo ligeså godt bruge en eller anden gratis skodserver.

Hele fidusen ved dette var jo at det skulle være \'lige ved hånden\'.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. marts 2001 - 15:58 #27
maniacdog:> det er ikke vigtigt for mig, jeg synes bare det var et godt forslag og derfor snakkede jeg for det.