Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 21:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Norton SystemWorks Registrerings databasen

Hej
Jeg har haft brugt norton systemworks 2005, nu har jeg afinstalleret det, og den rydder ikke det hele op i registrerings databasen, er der ikke noget man kan gøre så det hele ryger ud af registrering databasen, gider ikke have alt det lort der kommer fra norton af, Håber der er nogen der kan hjælpe, giver 200 poin for nogen der kan hjælpe med at fjerne alt der fra....
Mvh René
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:13 #1
http://www.tune-up.com/
Her kan du downloade en trialversion af Tune up utilities. I den findes noget der hedder registry cleaner. Den kan fjerne det meste af det du har liggende i reg. databasen.
Du kan også åbne regedit under menuen start og "kør"
Så kan du søge efter "Norton" og slette de poster der kommer frem.
I tune up kan du tage en backup af din reg. database - gør det først.
Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 21:25 #2
når man skal tage en backup af regedit, skal man så ikke ind i kør og skrive regedit, også op i filer og expoter og gemme, er det ikke det der er backup?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:35 #3
Jo og det er nok den bedste måde. Du ved altså godt hvordan du skal fjerne resterne af Norton i regedit. Søg efter norton og så F3 indtil du har fundet og slettet dem alle.
Ellers er Tune Up faktisk et godt program - det kan ikke finde alt, men det finder altså en del. Jeg bruger det selv hver gang jeg har afinstalleret noget.
Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 21:37 #4
okey, jeg har hentet den gratis version, den finder jo en masse, skal man bare sige clean til alt, så fjerner den vel ikke de nøgler til alle de andre programmer vel
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:44 #5
Nej, det gør den ikke. Men i tilfælde af at den gør noget som ikke er hensigtsmæssigt, har den noget der hedder rescue center. Jeg har aldrig selv haft brug for det, men jeg synes at det er rart at det er der.
Første gang du kører Tune Up finder den altid en hel masse. Så der er ingen grund til bekymring.
I aller værste fald har du også en kopi af reg. databasen.
Hvis du vil være sikker på at få det hele med, kan du som før beskrevet søge efter norton og slette det du finder.
Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 21:47 #6
har jeg prøvet, men problemet er faktisk at jeg skal have installeret norton igen, har før hen brugt en kopi, vil sige en pirat, fy føj, men har købt den, men den har stadig den gamle nøgle i registreringen databasen, også selv om jeg har slettet alt hvad jeg har søgt på norton, og har også kørt det program, men det hjælper heller ikke noget, den finder stadig den gamle, "pirat nøgle" og jeg skal jo bruge den jeg fik med da jeg købte norton systemworks 2005
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:50 #7
Har du søgt under Symantec også?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:51 #8
Den var værre :o) Jeg har været ude for noget lignende - jeg ved simpelthen ikke hvor de gemmer deres nøgler. Jeg ved bare at de gemmer dem godt
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:52 #9
Er der ikke mulighed for at skifte nøgle inde i selve programmet?
Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 21:53 #10
ja det har jeg også søgt på, men hjælper afligevel ikke
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 21:55 #11
Eller rette nøglen når du installerer igen?
Der er helt sikkert en grund til de gemmer deres nøgler så godt :o)
Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 21:55 #12
nej det kan jeg værfal ikke finde
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 22:12 #13
du genstarter vel når du har afinstalleret?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 22:13 #14
På dette link kan du se hvad norton skriver om afinstallation af systemworks 2005:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nsw.nsf/e03a35a57ac7b3ac88256ee6005d3028/31c55bbebcdccebc88256f1c005b63e7?OpenDocument&prod=Norton%20Utilities&ver=for%20Norton%20SystemWorks%202005&src=sg&pcode=nu&svy=&csm=no

Men det de beskriver, har du gjort så det er lidt mystisk.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 22:15 #15
Jeg går også ud fra at du har søgt efter Norton og symantec i både reg. databasen og i "Denne Computer?
Avatar billede bundkort Nybegynder
20. februar 2005 - 22:16 #16
har søgt over det hele, men jeg syntes, at du skal have poin for din indsats, tror faktisk jeg har fundet ud af det
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2005 - 22:20 #17
Det takker jeg for :o) Bare du er klar over at det ikke er nødvendigt at give point hvis spørgsmålet ikke er besvaret.
Men lad mig da lige høre hvad du har fundet ud af? Jeg kan sandsynligvis bruge det til lignende problemer.