Avatar billede mbm Nybegynder
17. februar 2005 - 16:21 Der er 5 kommentarer

Fra VHS til DVD

Hejsa, jeg har 5 VHS bånd som jeg gerne vil have lavet 5 dvd film, men jeg har ikke det hardware som skal til. Hvor kan jeg få sådan noget gjort?
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
17. februar 2005 - 16:25 #1
Kender du ikke en, der evt. har en DVD-recorder? Det vil jo være det allernemmeste. :-)
Avatar billede morten_bear Nybegynder
17. februar 2005 - 16:26 #2
Mange radio/tv butikker har det som en service at spille vhs bånd over på dvd skiver.

Ellers kan du købe en panasonic DMR E55 det er ikke det dyreste i verden expert har dem til omkring 2.999,-
Avatar billede lucky-luke Nybegynder
17. februar 2005 - 16:31 #3
Du kan måske være heldig at få en Medion DVD-recorder hos Fakta til 1500 kr. - eller i Aldi. Og du skal nok give omkring det samme for at få det gjort hos en prof. Jeg har købt en DVD-recorder for snart et år siden hos Aldi til min datter, og den fungerer skam endnu - aldrig nogen problemer.
Avatar billede kolombo Nybegynder
22. februar 2005 - 15:28 #4
Hvis det er hjemmevideoer som du gerne vil redigere  kan du købe et grafikkort til din PC med video in. Jeg har et Ati radeon 9600 og til det fulgte der et program med , der hedder Power Director Pro. Et godt lille program til at få Videoen ind i Pc'en og frem for alt, der kommer ikke forsinkelse af lyden.Et TVkort kan også gøre det, men det har jeg ikke erfaring med
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2005 - 19:42 #5
NorthQ DV6600 har scartstik til din video og forbindes til din pc med usb. Medfølgende program, Intervideo Windvd creator gør, at du kan brænde til dvd omgående i digital kvalitet. Pris ca. 700 kr.