Avatar billede jaze Nybegynder
16. februar 2005 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvis man har komprimeret en mappe i Outlook Express

Hvordan kan man så åbne lo.... igen, jeg kan se mine filer men ikke bruge den til noget.

Har prøvet import, uden held
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2005 - 13:14 #1
Du skal nok flytte spørgsmålet. Du har lagt det i Word kategorien ;-)
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2005 - 13:30 #2
hov-sa >>  det kunne nok lige så godt have været en komprimeret doc.fil så mon ikke vi lige så godt kan tage den her.

jaze >>  hvordan er den komprimeret:  NTFS eller ZIP, da det har betydning
se evt. her:  (klippet fra XP's hjælpefil)
>> NTFS-komprimering
Hvis du ikke har et NTFS-drev, er denne indstilling ikke tilgængelig. Du kan fastslå, om drevet er formateret med NTFS, ved at åbne Denne computer, højreklikke på et drev og derefter klikke på Egenskaber. Filsystemet er angivet under fanen Generelt.
Du kan komprimere særskilte filer og mapper ved hjælp af NTFS-komprimering såvel som hele NTFS-drev.
Du kan komprimere en mappe uden at komprimere mappens indhold.
Du kan arbejde med NTFS-komprimerede filer uden at dekomprimere dem.
Du kan få vist NTFS-komprimerede fil- og mappenavne i en anden farve for at gøre det nemmere at identificere dem.
Ydeevnen kan falde, når du arbejder med NTFS-komprimerede filer. Når du åbner en komprimeret fil, dekomprimerer Windows automatisk filen for dig, og når du lukker filen, komprimerer Windows den igen. Denne proces kan forringe computerens ydeevne.
NTFS-komprimerede filer og mapper er kun komprimerede, mens de er lagret på et NTFS-drev.
Du kan ikke kryptere en NTFS-komprimeret fil.
NTFS-filkryptering er ikke tilgængelig på Windows XP Home Edition.

ZIP-komprimerede mapper
Filer og mapper, der komprimeres ved hjælp af funktionen ZIP-komprimerede mapper, forbliver komprimeret på både FAT- og NTFS-drevet.
Du kan køre nogle programmer direkte fra disse komprimerede mapper uden at skulle dekomprimere dem. Du kan også åbne filer direkte fra komprimerede mapper.
ZIP-komprimerede filer og mapper kan flyttes til et hvilket som helst drev eller en hvilken som helst mappe på computeren, internettet eller netværket, og de er kompatible med andre filkomprimeringsprogrammer.
Mapper, der komprimeres ved hjælp af denne funktion, identificeres ved hjælp af et lynlåsikon.
Du kan beskytte filer i en ZIP-komprimeret mappe ved hjælp af en adgangskode.
Hvis du komprimerer mapper ved hjælp af ZIP-komprimerede mapper, forringes computerens ydeevne ikke.
Hvis du vil komprimere særskilte filer ved hjælp af ZIP-komprimerede mapper, skal du oprette en komprimeret mappe og derefter flytte eller kopiere filerne til den pågældende mappe. <<
klip slut!
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2005 - 13:32 #3
så hvis du har NTFS-komprimeret på et NTFS-drev kan du ikke åbne det på et FAT-drev
Avatar billede jaze Nybegynder
16. februar 2005 - 14:00 #4
Allerførst undskyld, det med spm. oprettet i forkert kategori, men det gik sgu lidt stærkt.
Mappen er blevet komprimeret med OE eget værktøj. Jeg kan se min dbx fil i mappen med alle de andre dbx filer, men jeg har den ikke på mappelisten i OE
Avatar billede summer Mester
16. februar 2005 - 17:59 #5
Der skulle vel egentlig ikke forsvinde mails/mapper fordi man komprimerer? Har aldrig selv oplevet det. Du er sikker på du ikke har gjort andet.
Avatar billede jaze Nybegynder
24. februar 2005 - 10:09 #6
summer>> Næ, det er en bruger og jeg har kun hans ord for at det er det eneste der er lavet.
Avatar billede summer Mester
24. februar 2005 - 10:22 #7
Er det i Stifinder du kan se dbx filerne, eller er det i mapperne i OE du kan se men ikke åbne dem?
Prøv lige at tjekke om stien er den samme hvor dbx filerne ligger under Stifinder og i OE - Funktioner - Vedligeholdelse - Lagringsmappe.
Avatar billede jaze Nybegynder
07. marts 2005 - 11:37 #8
smid et svar alle, så deler i points, jeg startede en ny profil, med de mapper der kunne læses og tabte er vist ikke så stort.
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2005 - 11:51 #9
svar